سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لمس خورشید برای اولین بار توسط فضاپیمای ناسا

فضاپیمای پارکر ناسا برای اولین بار با عبور از میان تاج خورشید، بینش عمیق تری از روند تکامل این ستاره به کاوشگران می‌دهد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از 7news، شصت سال پس از تعیین هدف ناسا، و سه سال پس از پرتاب کاوشگر خورشیدی پارکر، این فضاپیما اولین فضاپیمایی بود که خورشید را لمس کرد. کاوشگر خورشیدی پارکر با موفقیت از میان تاج خورشید یا جو فوقانی برای نمونه برداری از ذرات و میدان‌های مغناطیسی خورشید عبور کرده است. این نقطه عطف نه تنها بینش عمیق تری از تکامل خورشید و تأثیرات آن بر منظومه شمسی ارائه می‌دهد، بلکه هر آنچه در مورد آن می‌آموزیم نیز به ما در مورد شناخت ستارگان دیگر کمک می کند.

کاوشگر خورشیدی پارکر در سال ۲۰۱۸ به فضا پرتاب شد و شروع به دور زدن در نزدیکی خورشید کرد. در واقع دانشمندانی از جمله یوجین پارکر (اخترفیزیکدان همنام فضاپیما) با این ماموریت می‌خواهند به سؤالات اساسی در مورد باد خورشیدی که از خورشید بیرون می‌آید و ذرات پرانرژی را در سراسر منظومه شمسی پرتاب می‌کند، پاسخ دهند.

گفتنی است که تاج خورشید بسیار داغ‌تر از سطح واقعی ستاره است و این فضاپیما می‌تواند بینشی در مورد علت آن ارائه دهد. این تاج در گرم‌ترین نقطه خود یک میلیون درجه کلوین (۱۸۰۰۰۰۰ درجه فارنهایت یا ۹۹۹۹۸۲ درجه سانتیگراد) است، در حالی که سطح آن حدود ۶۰۰۰ کلوین (۱۰۳۴۰ درجه فارنهایت یا ۵۷۲۷ درجه سانتیگراد) است. این فضاپیما همچنین قبلاً یافته‌های شگفت‌انگیزی درباره خورشید نشان داده است، از جمله کشف ساختار‌های زیگزاگ مغناطیسی در باد خورشیدی به نام سوئیچ‌بک در سال ۲۰۱۹.

منشاء سوئیچ بک‌ها

فضاپیمای پارکر به دانشمندان کمک کرد تا تعیین کنند که این سوئیچ‌ها از سطح خورشید منشا می‌گیرند. این فضاپیمای کاوشگر در سال ۲۰۲۴ در فاصله ۳.۹ میلیون مایلی از سطح خورشید خواهد چرخید. پارکر هنگامی که به خورشید نزدیک‌تر است، سپر‌های خورشیدی کامپوزیت کربنی با ضخامت ۴ و نیم اینچی باید دمای نزدیک به ۲۵۰۰ درجه فارنهایت (۱۳۷۱ درجه سانتیگراد) را تحمل کند.

نور رئوفی، دانشمند پروژه پارکر گفت: "پارکر با پرواز بسیار نزدیک به خورشید، اکنون شرایطی را در لایه تحت تسلط مغناطیسی جو خورشید تاج احساس می‌کند که قبلا هرگز آن را تجربه نکرده بودیم. ما در واقع می‌توانیم فضاپیما را در حال پرواز از میان ساختار‌های تاجی ببینیم که می‌توان در طی یک خورشید گرفتگی کامل مشاهده کرد".

نزدیک شدن به یک ستاره

در ماه آوریل، تیم پارکر متوجه شد که فضاپیمای آن‌ها از مرز عبور کرده و برای اولین بار وارد جو خورشید شده است. این اتفاق زمانی رخ داد که فضاپیما، هشتمین پرواز خود را با خورشید انجام داد و شرایط مغناطیسی و ذرات خاص را ثبت کرد. پارکر در طی چند ساعت در طول پرواز آوریل چندین بار به داخل و خارج از تاج رفت و به محققان کمک کرد تا بفهمند مرزی که سطح بحرانی آلفون نامیده می‌شود، یک دایره صاف به دور خورشید نیست. درک وجود این ویژگی‌ها می‌تواند به دانشمندان اجازه دهد تا آن‌ها را با فعالیت خورشیدی مطابقت دهند.

به طور معمول، پارکر هنگام عبور از باد خورشیدی با ذرات بمباران می‌شود. در این حالت، ذرات کندتر حرکت کردند و سوئیچ بک‌های زیگ زاگ کاهش یافت. این فضاپیما احتمالاً در ماه ژانویه در طی پرواز بعدی خود دوباره از طریق تاج پرواز خواهد کرد. پارکر احتمالاً در طول پرواز‌های آینده در مکانی مناسب قرار خواهد گرفت، زیرا چرخه ۱۱ ساله خورشید با فعالیت در چند سال آینده گرم می‌شود. گفتنی است که هر ۱۱ سال، خورشید یک چرخه خورشیدی از فعالیت‌های آرام و طوفانی را تکمیل و چرخه جدیدی را آغاز می‌کند.

پارکر، فرصتی برای اکتشافات بی حد و حصر

درک چرخه خورشیدی مهم است، زیرا آب و هوای فضایی ناشی از خورشید می‌تواند بر شبکه برق، ماهواره ها، GPS، خطوط هوایی، موشک‌ها و فضانوردان در فضا تأثیر بگذارد. پیش بینی می‌شود جدیدترین چرخه خورشیدی که در دسامبر ۲۰۱۹ آغاز شد، در جولای ۲۰۲۵ به اوج خود برسد که به معنای افزایش فعالیت خورشیدی است. این بدان معناست که لبه بیرونی تاج خورشید منبسط خواهد شد و پارکر احتمالاً زمان بیشتری را صرف پرواز در جو بیرونی مرموز خورشید خواهد کرد.


بیشتربخوانید


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹۲
در انتظار بررسی: ۰
کوروش کبیر
۰۱:۵۲ ۰۸ شهريور ۱۴۰۱
خدایی این صفحه رو با کامنت های زیرش ذخیره کردم که هر وقت ناراحت بودم بیام بخونم و یک دل سیر بخندم به اراجیفی که بعضی ها میگن. زمین تخت رو آخه از کجا آوردی؟!!! حتما ليسانس یا بالاتر هم داری!!! تو رو خدا بچه دار نشو بگذار نسل ات منقرض بشه خواهشا. خدایی دنیا داره برنامه ریزی می‌کند واسه سفر انسان به مریخ و ساخت پایگاه دائمی تو ماه، این ها میگن زمین تخته!!! خخخخخخ. در پایان هم جمله معروف "با کیا شدیم 85 میلیون" !!!!
م نظامی
۱۵:۰۲ ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۱
بابا اینا هنوز نرفتن تو ماه یا مریخ فقط مردم و سران رو گول میزنن پول هاشون ب جیب میزنن میگه پارکر رفته تو تاج عزیز من هیچ عنصری نداریم که تو اون درجه آتش نگیره دروغ میگن سرمایه گزار جذب کنن
محمدعلی
۱۱:۳۳ ۰۱ اسفند ۱۴۰۰
ناسا خیلی دیوانست فکر می کنه ما باورمون میشه آهن غرازه های اون ناسارو از هزار میلیون فاصله ذوب میشه
محمدعلی
۱۰:۵۳ ۰۱ اسفند ۱۴۰۰
ببینید هر کی از جو خورشید رد بشه آتش میگیره دروغه از فاصله دو هزار کیلومتر از خورشید بیشتر آتیش میگیره هرکی بره چرت پرت اصلا بنزین نمیرسه
متعجب
۲۳:۰۹ ۱۸ خرداد ۱۴۰۱
داداش با این حرفی که شما زدی کمرم شکست. بعید میدونم حالاحالا بتونم بهبودیم رو بدست بیارم. بنزین دیگه چه سمی بود؟
محمد
۲۳:۴۹ ۰۲ بهمن ۱۴۰۰
نمیدونم ولی نظرمن علم ودانش را دست کم نگیریم
محمد عباسی
۱۹:۴۶ ۲۸ آذر ۱۴۰۰
ناسا اگه کامنت های شما رو میدید از زمین فرار می کرد ،
ناشناس
۱۵:۱۷ ۲۶ آذر ۱۴۰۰
یعنی فقط دوس دارم یه آهن داغ رو بزنم تو چش اونایی که میگن دما رو چطور اندازه گرفت.لامسب مگه الان باید آهن داغ بره تو چشت تا بفهمی داغه.به هزار روش میشه دما رو از فاصله دورتر محاسبه کرد.واسه اینا همون محاسبه سرعت یه ماشین رو از بیرون با دوربین لیزرگان توضیح بدی تشنج میکنن.یچیزی به اسم برهان عقل وجود داره.خداااااایا میگه زمین تخته.پس این کشتی ها از ساحل دور میشن تو دریا غرق میشن بعد تو مقصد میان بیرون ؟؟؟؟
بهشته
۱۳:۳۶ ۲۶ آذر ۱۴۰۰
تبارک الله احسن الخالقین.
ناشناس
۱۲:۰۰ ۲۶ آذر ۱۴۰۰
عکس فتوشاپ است
آقای نیمه‌شب
۱۱:۳۶ ۲۶ آذر ۱۴۰۰
میخواستم یه چیزی به اون دسته از افرادی بگم که هنوز نمیدونن علم نجوم چیه و میپرسن شما چطور دمای سطح ستاره رو اندازه گرفتید و این حرفهای بیهوده! دوست عزیز مگه شما میدونی علم نجوم چیه؟ شما اصلا علم شیمی سرت میشه که میای اینجا میگی چجوری دمای سطح ستاره رو اندازه گرفتید؟

بعد یه سریا میگن خورشید یه سانت جلوتر بود زمین ذوب میشد، دوست عزیز زمین تو چرخش به دور خورشید چند صد کیلومتر به خورشید دور و نزدیک میشه و هیچ اتفاقی نمیفته، شما اینجا با این حرفاتون فقط بیسوادی و سطح درک پایین خودتون رو نشون میدید!

بس کنید، اگه این علوم تو ذهن شما نمیگنجه و نمیتونید درکش کنید، لطفاً نظر های بیهوده ندید و این همه پیشرفت علم و تکنولوژی رو با یه حرف سراسر بیهوده مسخره نکنید.
ناشناس
۱۰:۲۰ ۲۶ آذر ۱۴۰۰
حالا فرضیه میگن خورشید پشتش به ماست ثابت میشه خخخ
ناشناس
۰۹:۵۸ ۲۶ آذر ۱۴۰۰
يا مَعْشَرَ الْجِنِّ وَ الْإِنْسِ إِنِ اسْتَطَعْتُمْ أَنْ تَنْفُذُوا مِنْ أَقْطارِ السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ فَانْفُذُوا لا تَنْفُذُونَ إِلَّا بِسُلْطانٍ «33»

اى گروه جنّ و انس! اگر مى‌توانيد از مرزهاى آسمان‌ها و زمين نفوذ كنيد، نفوذ كنيد. هرگز نمى‌توانيد مگر به واسطه قدرتى فوق العاده.
میثم
۰۹:۵۳ ۲۶ آذر ۱۴۰۰
دقیقاً مثل دروغیه که 50سال پیش درباره سفر به ماه گفتند هنوز از سطح ماه از زمین نتونستن عکس بگیرن.....خورشیییید،
ناشناس
۰۳:۳۹ ۲۶ آذر ۱۴۰۰
اینقدر دروغ گو هستید که باور کردنش اصلا در ذهن انسان نمیگنجد خورشید اگه ۱ سانتی متر بیاد پایین تر کره زمین میخواد ذوب کنه ولی ناسا آهن الاتش که قابل ذوب هست رو فرستاده نزدیک خورشید دروغ قشنگیه
رسول
۰۱:۲۶ ۲۶ آذر ۱۴۰۰
سلام،در جواب دوستان که این مقدار از پیشرفت رو تخیلی میدونند،روی باله های پارکر با یه لایه نازک از طلا و فلزات منعکس کننده ی نور و حرارت پوشانده شده که باعث میشه یه مقداری حرارت رو کم کنه،دوم اینکه در مقابل خورشید سمتی از کاوشگر که به طرف خورشید هست به شدت داغ هست و سمتی که پشت به خورشید هست و در قسمت سایه و تاریک به شدت سرد،مثل شب و روز زمین که با چرخش پشت به خورشید در شب سرد و در روز رو به خورشید و گرم میشه،کاوشگر به یه سیستم فوق العاده جالب خنک کاری مجهز شده که آب به سرعت به جلو میاد حرارت رو میگیره داغ میشه و می‌ره پشت و خنک میشه و دوباره برمیگرده جلو و این چرخه با سرعت بسیار زیاد انجام میشه،این دو علت اصلی و مهندسی جالب دانشمندان هست که باعث میشه پارکر دوام بیاره،در ضمن ناسا درسته تو آمریکاست اما دانشمندان اون از تمام دنیا هستند،حتی ایرانی زیاد توی ناسا فعالیت میکنن،لطفا یه مقداری علم تون رو به روز کنید تا مسائل علمی رو با مسائل سیاسی قاطی نکنید،همین تخیلات اونا بود که الان بشر می‌تونه چند تن بار و مسافر رو توی هوا به پرواز در بیاره،یا خونه های مارو با برق اختراعی اونا روشن کنه،لابد همین گوشی هم که دست شماهاست رو میگی تخیله،یا اینکه برق و گوشی و هواپیما و خودرو و هزاران اختراع دیگه رو می‌فرمایید مختار ثقفی یا شهید فلانی اختراع کرده
احمد
۱۱:۲۰ ۲۶ آذر ۱۴۰۰
دمت گرم
ابوالفضل
۲۳:۴۱ ۲۵ آذر ۱۴۰۰
حداقل یک دروغی بگید آدم باورش بشه
داود
۲۲:۳۲ ۲۵ آذر ۱۴۰۰
نظر زیاد دادید اما یکی نمیگه اون اطلاعات دمای سطح خورشید شما از کجا بدست آوردید.
ناشناس
۲۲:۰۰ ۲۵ آذر ۱۴۰۰
چرا،انقدر،به چیزهای،که،خداوند،خلق،کرده،دست،درازی،میکنید،ازخدا،بترسید،
ناشناس
۲۰:۴۱ ۰۵ دی ۱۴۰۰
چرا،انقدر،ویرگول،میزارید،از،معلم،فارسی،بترسید
سیما
۲۱:۴۰ ۲۵ آذر ۱۴۰۰
خدایاااا
ناشناس
۲۱:۳۹ ۲۵ آذر ۱۴۰۰
هیچ الیاژی هنوز در حال حاضر روی کره خاکی نیست که بتونه از 1000 میلیون کیلومتری خورشید برسه و ذوب نشه، دروغه
متعجب
۲۳:۱۵ ۱۸ خرداد ۱۴۰۱
داداش ما کلا ۱۵۰ میلیون کیلومتر با خورشید فاصله داریم اونوقت شما میفرمایید هیچ چیزی نمیتونه نزدیک ۱۰۰۰ میلیون کیلومتری خورشید بشه؟؟؟
ناشناس
۲۱:۱۱ ۲۵ آذر ۱۴۰۰
حرارت خورشید انقدر زیاد هست که این فضا پیما کاملا محو میشه و به بخار تبدیل میشه. چه برسه که بخواد به ناسا پیام ارسال کنه و ....
ناشناس
۱۹:۵۴ ۲۵ آذر ۱۴۰۰
باور کنید هنوز این غربی های دروغگو به کره ماه هم نرفتند. کی به کیه میرن وسط صحرای آفریقا که حتی هنوز خیلی از قسمت های اون ناشناخته مانده میگن کره ی ماهه.... به غریی لاف زن هیچ اعتمادی نیست
ناشناس
۱۸:۵۱ ۲۵ آذر ۱۴۰۰
عجب خالی بندی هستش ناسا ، خورشید انقدر گرما و حرارت تولید می‌کنه که فضاپیمای ساخت انسان از هزاران میلیون کیلومتر ذوب میشه، فازشون چیه فیلم تخیلی زیاد نگاه میکنند.
پلیس
۰۰:۴۵ ۲۶ آذر ۱۴۰۰
مهندس بیلی برو یه سرچ بکن ببین فیبرکربن چیه چکار می‌کنه چطوردرست میشه بعد افظاتتوبیار اینجا عقل کل
Zed
۱۷:۰۴ ۲۵ آذر ۱۴۰۰
با وجود دمای 5000 درجه و دمای ذوب آهن که2500 درجس کاوشگر خراب نشده؟؟؟
ناشناس
۱۶:۵۶ ۲۵ آذر ۱۴۰۰
اصلا فکر کرده آید آخرین ماده ای که بشر کشف و یا ساخته که بتونه میلیونها درجه سانتیگراد حرارتو تحمل کنه چی بوده ،حالا گیریم وسیله ای با آلیاژی مخصوص ساخته اند که رسیده و خورشید و لمس کرده ،حالا با چه تکنولوژی و علمی توانسته اند این اطلاعاتو ویا عکسو از میان توفانهای خورشیدی و مغناطیسی به زمین مخابره کنند ،اینا بخیال خودشان دورترین جایی تا حالا کاوشگر فرستادند مریخ بوده که اگر دروغ نباشه (کیه که خلاف اینو ثابت کنه)یا مثلاً هر از چند گاهی ادعا میکنند که جسم بزرگی که جرمش چندین برابر زمینه بطرف زمین در حال حرکته دانشمندان ناسا در تلاشند تا تا با انفجاری در مسیر آن مسیر آنرا تغییر دهند که مثلاً ای مردم ما شما روی زمین نگه داشته ایم وگر نه آلان زمین
دخترلر
۱۵:۰۶ ۲۵ آذر ۱۴۰۰
ناساچرافکری به حال منهدم کردن آپوفیس نمیکنه که هرلحظه زمین داره به خطرنزدیکترمیشه باوجودش!؟
ناشناس
۱۲:۴۸ ۲۵ آذر ۱۴۰۰
عزیزان تمام این ماجرا و موضوعی که گفته شده حقیقت داره.
درضمن تو یه برنامه مستند تمام این ماجرا را توضیح داد.
نمیدونم چرا اینجوری فکر میکنیم
ناشناس
۱۱:۲۹ ۲۵ آذر ۱۴۰۰
اگر این دورغ نباشد عکس سیاره را از کجا گرفته باخودش وصل باشد به کجا وصل است این همه دورغ است
ناشناس
۲۱:۳۴ ۲۵ آذر ۱۴۰۰
عکس های بالا واقعی نیست حالت مدله
ناشناس
۱۱:۱۰ ۲۵ آذر ۱۴۰۰
لطفا توجه کنید. ناسا جز یک قسمت از هالیود چیزی دیگر نیست و9 در صد کارهاش دروغه فقط سر کاری تا منو شما از. حقیقت دور بشیم اصلا در باره گنبد آسمان چیزی گفته از واقعیت نه چرا چون میگه زمین گرده و گنبدی وجود نداره در حالی که زمین گرد هست اما مسطح نه مثل توپ. واین چنینه که خیلی سووتی هم در فیلماش میشه پیدا کرد کمی برین تحقیق کنید خیلی وقته منو شما سرکاری تا امیدها از بین بره ودور دور باطل باشه حالا واقیت چیه زمین تخته اما گرده ویه گنبد بالای زمین وتمام ستاره‌ها وجود داره ستاره‌ها وآنچه می‌بینید زیر این این گنبد هستن وتمام خلایق زیر زربین خدا وپشت این گنبدد آب هستش حتی در قضیه توفان نوح که اشاره شده آب از آسمان اومده درهای آسمان باز شده که در مدت بسیار کوتاهی زمین رو زیر آب میبره وگر کار ابر که چنین نیست کل زمین رو غرق کنه اونم فکر کن تا بالای اورست آب بره یعنی 8889متر کمی تفکر.
ناشناس
۱۲:۵۰ ۲۵ آذر ۱۴۰۰
اگر زمین مسطح بود از یه دریا مثلا دریا عمان باید میتونستی قطب جنوب ببینی
سلیمان
۱۷:۲۵ ۲۵ آذر ۱۴۰۰
دوستدمن شما باید فیلمنامه نویس میشدی...
خداییش راست میگم.
ناشناس
۲۳:۳۴ ۲۵ آذر ۱۴۰۰
اگه زمین گرد نبو. که روز و شب یا همینجوری فصل ها بوجود نمی اومدن عاقل
ناشناس
۱۰:۵۷ ۲۵ آذر ۱۴۰۰
دروغه ناسا همچین قدرتی ندارد.
علی
۰۹:۵۶ ۲۵ آذر ۱۴۰۰
اینها همه حرف مفته فقط تبلیغ است
ناشناس
۰۸:۴۹ ۲۵ آذر ۱۴۰۰
واقعا ذوب نشد چطور ممکنه رفت پیش داغ ترین سیاره ولی ذوب نشد
ناشناس
۱۰:۰۶ ۲۵ آذر ۱۴۰۰
داش من این سیاره نیست ستاره ست سیاره نور نداره و حرکت میکنه .ستاره نور داره و ساکنه
ناشناس
۰۸:۲۹ ۲۵ آذر ۱۴۰۰
من که باورم نمیشه آخر خورشید اجازه داد بهش نزدیک بشند قدرت خدا را شکر اگه خدا نخواهد هیچ موقع این اتفاق نمیفتد
جواد
۰۷:۲۸ ۲۵ آذر ۱۴۰۰
خیلی جالب بود ممنون
Mohammad NASA
۰۱:۳۰ ۲۵ آذر ۱۴۰۰
من نظرم اینکه خیلی جالب هست که ناسا تونسته واقعا عالیه
خیلی توضیحات خوبی بود
سجاد
۰۰:۵۷ ۲۵ آذر ۱۴۰۰
چند وقت پیش صداش درآمد که ناسا از هالیود کمک می‌گرفت برای سفر به فضا ویک مکانی را با ماکت درست کرده بودند که مثلا فضا نوردان روی ماه یا سیاره ی دیگه دارند راه میزند!!
ناشناس
۲۳:۴۲ ۲۴ آذر ۱۴۰۰
فضا پیمای ناسا خورشید را لمس کرد ولی کارت ملی من هنوز صادر نشده!!
ناشناس
۲۳:۳۵ ۲۴ آذر ۱۴۰۰
من واقعا نمی‌دونم کسی واقعا کامل این مطلب علمی را خونده یا نه ولی خواهش میکنم کامل بخونید بعد نظر بدید اولا در مطلب میگه لمس منظور این نیست که رفته دست و روبوسی کرده در واقع میگه رفته وارد جو خورشید شده اونم در فاصله ۳٫۹ میلیون مایلی تازه میگه در سال ۲۰۲۴ این فاصله را بهش میرسه البته اون دوستی هم ک گفته شهاب سنگ و اینا درسته شهاب سنگ اینقدر حرارت داره ولی دوست عزیز مثله این میمونه ی سر هوا می‌تونه با ۱۲۰۰ درجه آهن را برش بده یا برش پلاسما با حرارت ۱۵۶۰ یا برش شیشه با ۳۰۰۰ ولی میلیونها از این نوع برش در کره زمین هست آیا زمین ذوب میشه در واقع ابعاد خورشید بزرگ هست ک با فقط ۶۰۰۰ درجه گرم می‌کنه ما را در این فاصله
ناشناس
۲۲:۴۲ ۲۴ آذر ۱۴۰۰
اگه این خبر واقعیت داره کاوشگر میتونه سطح خورشید را هم لمس کنه وبه طرف هسته حرکت کنه چون دمای سطح خیلی کمتر از دمای تاج خورشید است
ناشناس2
۰۹:۰۹ ۲۵ آذر ۱۴۰۰
دوست عزیز خواهش میکنم گوشی پدرتو بی اجازه بر ندار برو بزارش سر جاش
Shadmehr
۲۲:۰۹ ۲۴ آذر ۱۴۰۰
هنوزم باورم نمیشه
محمد
۱۹:۰۵ ۲۴ آذر ۱۴۰۰
اینهمه دانشمند خورشید شنااااااااس
ناشناس
۱۸:۵۵ ۲۴ آذر ۱۴۰۰
پس بنابراین میشه رفت تو خورشید هم زندگی کرد ، باغ درست کنند و عطر گل و ریحان .
ناشناس
۱۸:۳۹ ۲۴ آذر ۱۴۰۰
دروغی بیش نیست دمای خورشید آنقدر بالاست که چیزی بهش نزدیک بشه ذوب میکنه چه برسه مدارات الکتریکی وغیره داخل آن تازه امکان برقراری تماس در فاصلهٔ چند میلیون کیلومتری غیرممکنه در کل یه مشت دروغه که تحویل میدن دانش بشری هیچوقت به این سطح نخواهد رسید و نخواهد توانست بر دما و فاصله های نجومی فایق شود
یه بنده خدا
۱۰:۴۰ ۲۵ آذر ۱۴۰۰
ببین عزیز توی متن خودش یه سری توضیحاتی داده در مورد اینکه وقتی برسه نزدیک خورشید از خودش به نوعی محافظت میکنه
درضمن که خداوند متعال این عقل رو به انسان داده که فکر کنه برای دستگرمی که نبوده پس انسان اگر فکرش رو خوب به کار بندازه قطعا میتونه به خیلی چیزها دست پیدا کنه و بفهمه
این بدون که " فقط غیر ممکن، غیر ممکنه"
یه شخص شخیصی
۲۰:۰۹ ۲۵ آذر ۱۴۰۰
یه طوری میگی انگار رفتی ساختی فرستادی دیدی مداراش ذوب شده
ناشناس
۰۰:۵۶ ۲۶ آذر ۱۴۰۰
صدساله قبل اگه میگفتن ازاین سردنیا میتونی باباتو الان ببینی باورت میشد نه اگه میگفتن آمواج رادیویی در اطراف شما هست باورت میشد نه چونکه ندیده ای پس چون چشمت نمیبنه باورش نداری مثل وجود باریتعالی
محمدعلی
۱۰:۵۸ ۰۱ اسفند ۱۴۰۰
درسته از دو هزار کیلومتر ذوب میشه
سعید
۱۸:۰۷ ۲۴ آذر ۱۴۰۰
به گونه‌ای طراحی شده که دمای داخل آن ۳۰ درجهٔ سانتی‌گراد باقی بماند. پارکر توسط یک سپر حرارتی ضخیم محافظت می‌شود که در برابر تغییرات حرارتی تا ۵۰۰ برابر بیشتر از گرمایی که از خورشید به زمین می‌رسد، مقاوم است.
ناشناس
۱۷:۳۳ ۲۴ آذر ۱۴۰۰
انچه از اسرار خداوند برای ما پنهان است،کمتر انچه که ناسا برای ما پنهان میکند و دروغ پشت دروغ می پردازد!!
ناشناس
۱۱:۰۴ ۰۱ اسفند ۱۴۰۰
با نظرت موافقم چون که نه بنزین میرسه از دو هزار کیلومتر آدم یا هرچی آتیش میگیره بعد ما هنوز به ماه نرسیدیم بعد به خورشید برسیم؟؟ واقعا دروغ پشت دروغ ناسا به سختی از جو زمین خارج میشه بعد میره تو فضا معلقه چی چی حیف او نا که گول خوردن
خانم مددخانی
۱۷:۱۷ ۲۴ آذر ۱۴۰۰
بله همین العان خبر نگار ها در اخبار پخش کردند و من هم زدم توی اینترنت ببینم... خیلی خیر جالبی و واقعا تعجب کردم وقتی دیدم
ناشناس
۱۶:۳۷ ۲۴ آذر ۱۴۰۰
برای اینکه این فضا پیما ذوب نشه دور تا دورشو پراید پیچیدن وگرنه هیچ تکنولوژی جز پراید نمیتونه خورشید لمس کن
ناشناس
۱۵:۱۶ ۲۴ آذر ۱۴۰۰
از کمترین موفقیت علمی همه رسانه های دنیا آنرا انعکاس میدهند ، چطور ممکن است ، اتفاق به این
مهمی را در هیچ خبر گذاری این خبر پخش نشد ،
رسول
۰۱:۳۳ ۲۶ آذر ۱۴۰۰
خیلی از کاوشها و اکتشافات هست که به صورت عامیانه پخش نمیشه ،هر چند این مسائل علمی رو حتی شبکه مستند خود ایران چندین دفعه پخش کرده اما خب تو ایران اکثراً همه دنبال سریال و سینمایی و کمدی هستن تا مسائل علمی،اینکه شما ندیدی دلیل نمیشه بگی پخش نکردن،همین الان تو اینترنت بزن فیلما و عکساش با توضیحاتی هست،
ناشناس
۱۴:۱۹ ۲۴ آذر ۱۴۰۰
خیلی دروغ واضعی وای خدا
ناشناس
۱۳:۵۴ ۲۴ آذر ۱۴۰۰
پراید برای اولین بار خورشید لمس کرد چرا میخواین قدرت پراید زیر سوال ببرید
Pride
۱۴:۵۵ ۲۴ آذر ۱۴۰۰
بخاطر اینکه ایرانیه
علیرضا
۱۳:۵۳ ۲۴ آذر ۱۴۰۰
با سلام، شنونده باید عاقل باشد. دمای مرکز خورشید ۱۵ میلیون درجه سانتیگراد و دمای سطح آن ۶ میلیون درجه سانتیگراد است. نزدیک شدن به خورشید هر فصاپیمایی را ذوب می‌‌کند. ادعا‌های ناسا در مورد فرود در کره ماه و یا پیاده کردن خودرو در مریخ و این مورد اخیر عبور از کرونای خورشید، دروغ هایی خنده دار است.
ناشناس
۱۴:۱۹ ۲۴ آذر ۱۴۰۰
بد نیست یکم دقت بیشتری در مطالت علمی که میخونین به خرج بدین که بقیه رو هم گمراه نکنید!
دمای سطح خورشید 6 هزار درجه هست نه 6 میلیون درجه! و خداروشکر الان همه چیز به صورت انلاین و زنده پخش میشه و شما خیالتون راحت باشه که دروغی در کار نیست
علیرضا
۱۵:۱۹ ۲۴ آذر ۱۴۰۰
فضاپیمایی
ح
۱۵:۴۵ ۲۴ آذر ۱۴۰۰
دمای خورشید 6هزار درجه؟مرد حسابی دمای برخورد کپسولهای فضاپیما هنگام ورود به جو زمین به ۴هزار درجه حرارت میرسه .شش هزار درجه اگه بود که گرمایش تا یه متری خودش نمیرسید. همون میلیون درسته که ناشی از شکافت هسته‌ای هست.
ناشناس
۱۸:۲۰ ۲۴ آذر ۱۴۰۰
بی مغز اگه یکم بخونی میفهمی انسان روی کره ی ماه فرود اومده و ماشین هم اونجا در حال کاوشه
با 50 سال عقبیم ما هیچ پیشرفت نکردیم و مجبوریم حسادت کنیم
بهترین واکسن دنیا رو ما وارد نکردیم به اسم فایزر
ناشناس
۱۸:۳۸ ۲۴ آذر ۱۴۰۰
آقای مطالعه، دمای مرکز خورشید، چیزی حدود ۱۵ میلیون درجه سلسیوس که ۲۵۰۰ برابر دمای سطح آن است.
یک فیزیکدان
۲۰:۴۲ ۲۴ آذر ۱۴۰۰
چرا راجع به چیزهایی که نمیدونیم نظر میدیم؟ اولا گرمای خورشید از گداخت یا همجوشی هسته ای تامین میشه نه شکافت. ثانیا تاج خورشید پلاسمای رقیقی هست که با تلقی معمولی از دمایی که عموم میشناسند خیلی فرق داره که در این مقال نمیگنجه......
علیرضا مرادی
۲۱:۴۰ ۲۴ آذر ۱۴۰۰
۶ میلیون درجه هست من به شخصه مطمعنم
فلانی
۲۲:۴۹ ۲۴ آذر ۱۴۰۰
دمای بیرونی خورشید پنج هزار درجه و دمای هسته ان شانزده میلیون درجه سانتیگراد هست لطفا اطلاعات قلط ندهید
رسول
۰۲:۲۶ ۲۵ آذر ۱۴۰۰
عقل کل...ای کیو دمای سطح خورشید حدود ۶۵۰۰ درجه است نه ۱۵ میلیون..
یکم اطلاعاتت رو بالا ببر ملت بهت نخنده..
ناشناس
۱۰:۱۰ ۲۵ آذر ۱۴۰۰
فلانی شما اول غلط های املایی تو درست کن بعد بیا حرف ستاره شناسی بزن
ناشناس
۱۰:۴۷ ۲۵ آذر ۱۴۰۰
واقعا که یه خورده برید تو اینترنت در مورد ایران و توانایی هایی دانشمندان ایرانی به دست آوردن مطالعه کنید به جای اینکه تو اینستا بگردید و کسایی که از ایران رفتن خارج و حرفای دروغی که درمورد خارج میزنن رو باور کنید اگر پنجاه سال عقب بودیم الان این گوشیا دستتون نبود اگر ۵۰ سال عقب بودیم الان قدرتای نظامیمون از اسرائیل و عربستان و آلمان و.‌‌‌‌...... بیشتر نبود
احمد
۱۳:۲۷ ۲۴ آذر ۱۴۰۰
گزایش عالی بود
ناشناس
۱۳:۱۱ ۲۴ آذر ۱۴۰۰
الله اکبر
ناشناس
۱۲:۴۸ ۲۴ آذر ۱۴۰۰
پس چرا ذوب نشده چطوری ممکنه؟کسی میدونه چیزی؟
م
۱۸:۱۳ ۲۴ آذر ۱۴۰۰
ناسا داره دروغ میگه
سفر به خورشید ممکن نیست چون هیچ فلزی نمیتواند تحمل کند و حتی اگر ۵۰۰۰ هم بود فضاپیما را ذوب می کرد.
سفر به ماه دروغه
اولا نیل آرمسترانگ بعد از سفر خیالی به ماه هرگز مصاحبه نکرد
دوما چیز هایی که به ما میگویند زنده در حقیقت مدت ها پیش ضبط شده و به مردم نشان داده میشود!
سوما ناسا هرگز پاسخی در قبال برخورد شهاب سنگ ها به سطح ماه نداده که چگونه فضاپیمای آپولو اسیبی ندیده!
چهارما شوروی هم سرکار رفته و روسیه تازه داره در مورد حقیقی بودن سفر به ماه تحقیق میکنه
پنجما از دولتی مانند دولت امریکا که همواره سر ملت هارا شیره مالیده انتظاری نیست که راست بگوید!
ناشناس
۰۹:۵۲ ۲۵ آذر ۱۴۰۰
درسته که دمای تاج خیلی زیاده اما تراکم ذرات کمه. به خاطر همین فضا پیما می‌تونه ازش عبور کنه.(تو همین مورد هم فضاپیما فقط چند ساعت در محیط تاج حضور داشته)
اما در سطح خورشید تراکم ذرات خیلی زیاده و شرایط مغناطیسی و گرانشی پیچیده ای داره که فضاپیما نمیتونه دوام بیاره.
م
۱۸:۳۳ ۲۵ آذر ۱۴۰۰
دوست عزیز میدونی اگه فضاپیمایی تا اون اندازه به خورشید نزدیک بشه دیگه نمیتونه از گرانش اون فرار کنه! گرانش خورشید: ۲۷۴ متر بر مجذور ثانیه که برای فرار از آن باید ۱۱۶۳ کیلومتر بر ثانیه سرعت داشت!
رسول
۰۱:۱۲ ۲۶ آذر ۱۴۰۰
صفحات روی گیرنده های پارکر با یه لایه طلا پوشانده شده که نور خورشید رو برمیگردونه و یه مقداری حرارت رو کمتر میکنه،همچنین تو این کاوشگر یه سیستم خنک کننده ی قوی و کارآمد و مهندسی شده ای وجود داره که با چرخش مداوم آب از پشت به جلو حرارت سمتی که به طرف خورشید هست رو کم میکنه،اب میاد جلو داغ میشه و می‌ره به قسمت پشت به خورشید پارکر که دما به علت سایه فوق العاده خنک هست سرد میشه و بر میگرده جلو که این چرخه با سرعت بسیار زیاد انجام میشه،مغز انسان رو دست کم نگیرید،همین موضوع روی زمین بر روی خیلی وسیله ها هم به نسبت سبک‌تر و ساده‌تر پیاده شده
م
۲۱:۲۰ ۲۶ آذر ۱۴۰۰
دوستان ببینید اگه به خورشید نزدیک شد دیگه نمیشه برگشت چون خیلی گرانش خورشید زیاده. تو کامنت بالا گفتم چقدره
بعد هم دوستان ما اگه بریم عطارد که چند میلیون کیلیمتر فاصله داره دووم نمی یاریم. چه برسه به سفر به تاج خورشید. دوستان هر لایه محافظ هم که باشه در اثر تابش قدرتمند خورشید فورا بخار میشه. هر کی داوطلبه بره با همون پوشش محافظ
به تاج خورشید و برگرده. ولی فکر کنم برگرده اسمان هفتم نه کره زمین
ناشناس
۱۲:۲۷ ۲۴ آذر ۱۴۰۰
هرچی بدست بیارن مال خودشون هست داداش ، رقابت یعنی همین، نمیان که اطلاعات بدست اومده را بدن به شما، شما خودت باید سفینه بسازی تا اطلاعات ارزشمند بدست بیاری، ماهم که ماشاءالله خودکفا هستیم و از اطلاعات دیگران استفاده نمی کنیم مگر مهندسی معکوس مثل پهبادها ولی تو زمینه سفینه دیگه مهندسی معکوس جایی نداره باید بیدار شد
محسن
۱۱:۴۳ ۲۴ آذر ۱۴۰۰
تکنولوژی فقط پراید
gamer__1386
۱۲:۰۹ ۲۴ آذر ۱۴۰۰
بر منکرش رحمت
ناشناس
۱۱:۱۷ ۲۴ آذر ۱۴۰۰
وای خدای من چه جالب خوب ذوب نشده