سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برگزاری جلسه اخذ توبه در زندان زاهدان

مراسمی باحضور معاون قضایی اجرای احکام و امور مجلس سازمان زندان‌های کشور برای اخذ توبه تعدادی از مددجویان و استفاده آنان از ارفاقات قانونی ذکر شده در آیین نامه سازمان در زاهدان برگزار شد.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان  ،  از زاهدان ،  با حضور مهدی فراهانی معاون قضایی، اجرای احکام و امور مجلس سازمان زندان‌های کشور و جمعی دیگر از مسئولین قضایی و زندان‌های استان مراسمی برای اخذ توبه تعدادی از مددجویان و استفاده آنان از ارفاقات قانونی ذکر شده در آیین نامه سازمان برگزار شد.

فراهانی در این مراسم به تبیین ارفاقات قانونی توبه در آیین نامه سازمان زندان‌ها و قانون مجازات اسلامی پرداخت و افزود: اگر چه توبه امری باطنی و قلبی است، اما باید نمود بیرونی داشته باشد تا امتیازات قانونی به توبه کننده تعلق گیرد.

وی گفت: هدف از مجازات زندان تغییر رفتار و بازسازی شخصیت مددجویان است لذا هرگاه این هدف محقق شد و زندانی در درگاه خداوند توبه کرد و رفتار و عملکردش نیز نشانگر این مطلب باشد باید موضوع به مقام قضایی منعکس می‌شود و ارفاقات قانونی به او تعلق می‌گیرد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز سیستان و بلوچستان نیز گفت: توبه عهد بستن با خداست که توبه کننده باید بر این عهد مصمم و پایبند باشد اگر چه در نزد خداوند باریتعالی ناامیدی وجود ندارد و انسان بار‌ها می‌تواند توبه کند، اما برابر قانون اگر توبه کننده مرتکب جرم مجددی شود ارفاقات قانونی لغو و مجازات پابرجا خواهد بود.

انتهای پیام/گ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.