سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عمومی کردن دانش ریاضی با کمک خانه ریاضیات اهواز

رئیس هیات مدیره خانه ریاضیات اهواز گفت: در خانه ریاضیات اولین اولویت، عمومی کردن دانش ریاضیات است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، یدالله اخلاقی‌نسب رئیس هیات مدیره خانه ریاضیات اهواز گفت: برای عمومی کردن ریاضیات، برنامه‌های متنوعی داریم و در خانه ریاضیات نباید تنها به دنبال نخبه‌پروری باشیم.

او افزود: دانشگاه شهید چمران اهواز یکی از قطب‌های ریاضیات کشور است و دیگر مزیت خوزستان نیز این است که تاریخ علم ریاضیات به تاسیس اولین دانشگاه جهان یعنی جندی شاپور برمی‌گردد.

اخلاقی‌نسب اضافه کرد: پتانسیل‌های بزرگ دیگری در زمینه شکوفایی این دانش بنیادین در خوزستان وجود دارد که از جمله آن‌ها معلمان فرهیخته و متعهدی است که در شرایط سخت کاری، مجاهدانه برای پیشبرد اهداف آموزشی تلاش می‌کنند.

رئیس هیات مدیره خانه ریاضیات اهواز گفت: رتبه اول رشته ریاضی فیزیک در کنکور سال ۹۸ که توسط دانش‌آموخته مرکز پرورش استعداد‌های درخشان شهید بهشتی اهواز کسب شد و نباید تنها به دنبال نخبه‌پروری باشیم، زیرا جامعه را اکثریت مردمی می‌سازند که حد متوسطی از هوش و استعداد را دارا هستند.

این مقام مسئول افزود: در آموزش و پرورش و دانشگاه، فرد یا باید دانش‌آموز باشد یا دانشجو و یا عضو هیات علمی یا معلم و در غیر این صورت، یک فرد عادی نمی‌تواند وارد این مراکز شود و ریاضی را فرا بگیرد در حالی که در خانه ریاضیات هیچ محدودیتی وجود ندارد و همه افراد جامعه حتی نابینایان و معلولان نیز می‌توانند ریاضی را فرا بگیرند.

اخلاقی‌نسب اضافه کرد: یکی دیگر از اهداف مهم خانه ریاضیات، استعدیابی است؛ برخی استعداد‌ها مثل مرحوم مریم میرزاخانی اگر خانه ریاضیات تهران نبود به دنیا معرفی نمی‌شد. بسیاری از دانشمندان ریاضیات ایران امروزه از طریق خانه ریاضیات به جهان شناسانده می‌شوند.

ترویج آموزش‌های نوین از دیگر اهداف و رسالت‌های این مرکز است. در واقع سبک‌های جدید آموزش داده می‌شوند و با بازی واسازی ریاضیات یعنی در قالب بازی‌ها، هوش و استعداد دانش‌آموزان شناسایی و پرورش داده می‌شود. پایش کیفیت سیستم آموزش ریاضی از دیگر کار‌هایی است که انجام می‌شود. مشارکت در تدوین برنامه‌هایی که باعث اثرگذاری بیشتر آموزش می‌شوند نیز از دیگر برنامه‌ها است.

انتهای پیام/م 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.