سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سواری کرونا روی موج غفلت

تنها راه کنترل بیماری کرونا رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و تزریق واکسن است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، با وجود گذشت بیش از ۲ سال از انتشار ویروس کرونا در جهان، اما این ویروس همچنان جان افراد زیادی را قربانی خود می‌کند.

تاکنون ۵ موج از بیماری کرونا در استان رخ نمایی کرده است و با نزدیک شدن به فصل زمستان اگر از آن غافل شویم؛ باز هم شاهد موج جدیدی از این ویروس خواهیم بود.

یکی از شهروندان گفت: خیلی از افراد می‌گویند حالا که هر سه نوبت واکسن کرونا را دریافت کرده ایم، زدن ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی ضرورتی ندارد.

بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی بیرجند میزان رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در استان به کمترین میزان، بین ۳۵ تا ۴۲ درصد رسیده است که این میانگین در کشور ۴۶ درصد است.

وزارت بهداشت اعلام کرده است که با شرایط کنترل شده کرونا مواجه هستیم، اما همچنان رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی باید در اولویت باشد.

تاکنون یک میلیون و ۳۸ هزار و ۱۵۶ دز واکسن کرونا در استان تزریق شده است.

شریف زاده دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و مدیریت کرونا در خراسان جنوبی گفت: روز گذشته ۲۶۶ تست ملکولی و ۴۰۹ تست سریع در استان انجام شد که در مجموع ۷۶ بیمار جدید کرونایی شناسایی شدند.

او گفت: از این تعداد ۳۲ مورد از بیرجند، ۲ مورد از بشرویه، ۱۶ مورد از طبس، ۵ مورد از فردوس، ۶ مورد از قاینات، ۶ مورد از خوسف، ۲ مورد از زیرکوه، ۲ مورد از سرایان و ۵ مورد از نهبندان شناسایی شدند.

به گفته شریف زاده در حال حاضر ۱۵۷ بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری هستند که ۴۴ نفر کرونا مثبتند.

انتهای پیام/ک

برچسب ها: کرونا ، واکسن کرونا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.