سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پیگیری قضایی گروه‌های راستگرای افراطی در پایتخت آمریکا به دلیل حمله به ساختمان کنگره

مقامات واشنگتن دی سی از گروه‌های راستگرای "پسران مغرور" و "سوگند داران" به منظور پرداخت خسارت‌های مالی حمله به ساختمان کنگره شکایت کردند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، مقامات واشنگتن دی سی، پایتخت آمریکا دو گروه راستگرای افراطی به نام های پسران مغرور و سوگند داران را به دلیل نقش شان در حمله به ساختمان کنگره مورد پیگرد قانونی قرار دادند. 

هدف از طرح این شکایت، متهم کردن این دو گروه است که از مطنونان اصلی در حمله به ساختمان کنگره در تاریخ ۶ ژانویه سال جاری میلادی هستند. کارل راسین، دادستان کل منطقه کلمبیا در این باره به خبرنگاران گفت: متهمان به شهر واشنگتن و مردم آسیب‌های فیزیکی و مالی زیادی را وارد کرده اند و حالا ما می‌خواهیم این افراد را شدیداً مجازات کنیم.

وی تاکید کرد: ما می‌خواهیم تا تمامی خسارت های وارد در جریان این حمله را از این گروه‌های افراطی بگیریم.

به گفته منابع خبری بخشی از این خسارت قرار است برای جبران هزینه های میلیون دلاری استقرار نیرو‌های امنیتی در اطراف ساختمان کنگره صرف شود. در این شکایت همچنین اعضای این دو گروه افراطی به حمله به غیرنظامیان و استفاده از تسلیحات جنگی در مواجهه با مردم عادی متهم شده اند.

در سوی مقابل، کاخ سفید اعلام کرد از سکوت جمهوری خواهان در مورد آنچه در تاریخ ۶ ژانویه در آمریکا رخ داده تعجب نمی‌کند.

جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید در جمع خبرنگاران در این باره گفت: جای هیچ گونه تعجبی ندارد که چرا جمهوری خواهان در این مدت درباره اتفاقاتی که در ۶ ژانویه در آمریکا افتاده سکوت کرده اند.

مجلس نمایندگان آمریکا قرار است تا ساعاتی دیگر درباره اتهامات کیفری مارک میدوز، رییس دفتر سابق دونالد ترامپ در حادثه حمله به ساختمان کنگره تصمیم گیری کند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.