سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پیش بینی برداشت ۱۷۰۰ تن محصول شلغم از مزارع سپیدان

مدیر جهاد کشاورزی سپیدان گفت: پیش بینی می‌شود امسال هزار و ۷۰۰ تن محصول شلغم از مزارع این شهرستان برداشت و روانه بازار مصرف شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، نصیری مدیر جهاد کشاورزی سپیدان از برداشت شلغم از زمین‌های کشاورزی این شهرستان خبر داد و گفت: کشاورزان سپیدانی امسال ۵۰ هکتار از اراضی زراعی خود را به کشت شلغم اختصاص دادند.

او افزود: متوسط برداشت شلغم در سپیدان ۳۵ تن در هکتار است و پیش بینی می‌شود امسال هزار و ۷۰۰ تن محصول شلغم از مزارع این شهرستان برداشت و روانه بازار مصرف شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سپیدان گفت: در کشت محصول شلغم از ارقام محلی استفاده شده که علاوه بر سازگاری با شرایط آب و هوایی منطقه، از عملکرد مطلوب، کیفیت پخت، بافت ترد و بازار پسندی رضایت بخشی نیز برخوردارند.

نصیری گفت: برای کاهش مصرف آب ۳۰ درصد از مزارع شلغم سپیدان با روش نواری آبیاری می‌شود.

او با بیان اینکه شلغم یکی از سبزیجات مفید و پر خاصیتی است که به عنوان آنتی بیوتیک کاربرد دارد افزود: این میوه سرشار از آنتی اُکسیدان است و عفونت‌های ناشی از سرماخوردگی را درمان می‌کند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سپیدان گفت: محصول شلغم سپیدان به مقصد میادین میوه و تره بار شیراز و سایرشهرستان‌های استان فارس و استان‌های همجوار ارسال می‌شود.

انتهای پیام/ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.