سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

واکنش فراکسیون اهل سنت مجلس به سخنان مولوی گرگیج

نمایندگان اهل سنت مجلس در بیانیه‌ای اعلام کردند هرگونه توهین به مقدسات مذاهب را حرام می‌دانند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، فراکسیون اهل سنت مجلس در بیانیه‌ای اعلام کرده «قاطعانه هرگونه توهین به مقدسات مذاهب را به تأسی از مقام معظم رهبری» حرام می‌داند.

نمایندگان اهل سنت مجلس یازدهم این بیانیه را «با توصیه دلسوزانه و مشفقانه به متولیان منابر و سخنوران مذهبی» صادر کرده اند و بر توجه به محتوای خطابه‌ها تأکید داشته اند.

این بیانیه اگرچه نامی از امام جمعه اهل سنت آزادشهر نبرده، اما پس از اظهار نظر‌های مولوی گرگیج صادر شده که تاکنون واکنش‌های قابل توجهی را میان افکار عمومی، رسانه‌ها و میان علما و دانشمندان در پی داشته است.

مولوی گرگیج در خطبه‌های نماز جمعه نوزدهم آذرماه در گفته‌ای بحث برانگیز، بر حق ندانستن خلافت خلیفه دوم را زیر سؤال بردن اعتبار و نسب امامان شیعیان دانسته بود.

با بیشتر شدن واکنش ها، گرگیج در یک فیلم با قرائت آیه تطهیر، گفته که ایمان به پیغمبر و محبت به اهل بیت و پاکی آن‌ها جزئی از ایمان و اعتقادش به عنوان پیرو اهل سنت و جماعت است.

امام جمعه اهل سنت آزادشهر تأکید کرده که هیچ نوع کدورتی یا شائبه و شبهه‌ای نسبت به اهل بیت ندارد و گفته هیچ کس نمی‌تواند روی نسب اهل بیت سؤال کند وگرنه ایمانش شبهه دار است.

گرگیج در این فیلم گفته «در هر خانه‌ای از اهل سنت اسامی آل بیت و فرزندان آن‌ها گذاشته شده؛ اسم خود بنده محمدحسین است که هم اسم پیغمبر گرامی اسلام و اسم حضرت حسین (رضی الله تعالی عنه) است. سوء تفاهمی که از سخنان بنده و برداشت‌های بدی را که از آن شده به شدت رد می‌کنم.»

فراکسیون اهل سنت مجلس یازدهم در بیانیه اش تأکید کرده «امت پیامبر (ص) هیچگاه به مقدسات مذاهب اسلامی جسارت نمی‌کند و در بیان خود می‌کوشد تا زمینه‌ی سوء استفاده دشمنان را فراهم نکند.»

این بیانیه «وحدت اسلامی و انسجام ملیِ معطوف به دین مبین اسلام» را خط قرمز نمایندگان اهل سنت مجلس دانسته است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.