سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل دامپزشکی همدان خبر داد:

اعزام سه اکیپ واکسیناسیون به استان‌های جنوب کشور

مدیرکل دامپزشکی همدان از اعزام اکیپ‌های دامپزشکی برای واکسیناسیون دام‌های عشایر این استان به جنوب کشور خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، محمودرضا رسولی مدیرکل دامپزشکی همدان،گفت: سه اکیپ مایه‌کوبی اداره دامپزشکی شامل ۱۲ نفر در قالب سه اکیپ واکسیناسیون به استان‌های خوزستان و لرستان اعزام شده است.

او افزود: واکسیناسیون دام‌ها به منظور پیشگیری از انتشار و انتقال بیماری‌های واگیر در دام‌های عشایر علیه انواع بیماری‌های دامی شامل آبله، شاربن، طاعون نشخوارکنندگان کوچک، تب برفکی و بروسلوز خواهند پرداخت.

مدیرکل دامپزشکی همدان تأکید کرد: با توجه به اینکه عشایر همدان در فصل سرما و به منظور زمستان گذرانی، دام‌های خود را به استان‌های گرمسیر مهاجرت می‌دهند، اداره کل دامپزشکی نیز سالهاست با اعزام اکیپ‌های فعال در پیشگیری از انتشار و انتقال بیماری‌های واگیر دامی به همدان و استان‌های مسیر کوچ در فصل قشلاق، دام‌های عشایر را علیه انواع بیماری‌ها مایه‌کوبی می‌کند.

رسولی با بیان اینکه در این طرح تقریبا یک میلیون و ۵۰۰ هزار نوبت سر از دام‌های عشایر استان زیر پوشش قرار می‌گیرند تصریح کرد: در مدت ۴۵ روز کارکنان اداره کل دامپزشکی استان همدان به صورت فشرده در دو نوبت صبح و عصر اقدام به مایه‌کوبی این دام‌ها می‌کنند.

انتهای پیام/د.ا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.