سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رایزنی‌ها برای تسهیل ترانزیت کالا‌های ازبکستان از بندر چابهار ادامه دارد

معاون وزیر راه وشهرسازی از رایزنی برای تسهیل ترانزیت کالا‌های ازبکستان از بندر چابهار در نشست سه جانبه ایران، هند و ازبکستان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی سازمان بنادر و دریا نوردی علی اکبر مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: با توسعه زیرساخت‌ها و روبنا‌ها در بندر شهید بهشتی و تجهیز این بندر به تجهیزات استراتژیک بندری و دریایی، عملیات تخلیه و بارگیری در بندر چابهار رشد چشمگیری داشته است.

 صفایی  گفت: جمهوری اسلامی ایران از رویکرد دولت ازبکستان برای استفاده از ظرفیت‌های بندری چابهار برای توسعه تجارت و سرمایه گذاری این کشور در بندر شهید بهشتی استقبال می‌کند. با پیوستن ازبکستان به تفاهم نامه چابهار، در آینده‌ای نزدیک شاهد هموار شدن مسیر ترانزیت کالا بین هند، ایران و ازبکستان خواهیم بود.

صفایی گفت: طی چند سال گذشته و با اجرایی شدن تفاهم نامه چابهار، ترافیک بندری در بندر شهید بهشتی افزایش قابل توجهی داشته است و امیدوار هستیم با همکاری همه جانبه هند، ایران، افغانستان و ازبکستان و دیگر کشور‌های آسیای میانه، فعالیت بندر چابهار بیش از پیش شود.

بندر چابهار؛ در سال‌های اخیر به هاب ترانزیت منطقه تبدیل شد

سانجی برانجان؛ معاون وزیر بنادر، کشتیرانی و آبراه‌های هند نیز در این نشست، گفت: توافقنامه چابهار بین ایران، هند و افغانستان راهکاری برای دسترسی افغانستان به آب‌های آزاد و توسعه بندر چابهار در ایران بوده است. بندر چابهار؛ در سال‌های اخیر به هاب ترانزیت منطقه تبدیل شده و مسیری اقتصادی‌تر و با ثباتی را برای اتصال هند به کشور‌های آسیای میانه ایجاد کرده است.

معاون وزیر بنادر، کشتیرانی و آبراه‌های هند بیان کرد: ما باید مکانیزمی ایجاد کنیم که امکان اتصال ازبکستان به چابهار برای ترانزیت کالا فراهم شود و از همین طریق دسترسی دیگر کشور‌های آسیای میانه به چابهار نیز میسر شود.

عبدالصمد موئمنف؛ معاون وزیر حمل و نقل ازبکستان نیز گفت: بندر چابهار می‌تواند نقش پررنگی در تسهیل حمل و نقل و لجستیک بین کشور‌های منطقه داشته باشد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.