سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهردار مشهد:

برای پسا کرونا عجله نکنید

شهردار مشهد گفت: به همسایه‌های امام رضا (ع) توصیه‌ می‌کنم برای پسا کرونا عجله نکنید.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سیدعبدالله ارجائی شهردارمشهد، در جلسه مشهد پسا کرونا گفت: چه بخواهیم و چه نخواهیم پساکرونا هرچند که صحیح نیست، اما در میان مردم درحال رخ دادن است و اگر قرار باشد به همسایه‌های امام رضا (ع) در این خصوص توصیه‌ای داشته باشم، خواهم گفت برای پسا کرونا عجله نکنید، اما برنامه ریزی داشته باشید.

او گفت: شهرداری برای پسا کرونا حداقل به دو سه برنامه نیاز دارد، ابتدا چه در عرصه اقتصاد و چه عرصه اجتماعی برای حل آسیب‌هایی که کرونا به جامعه زده است به برنامه‌ای ترمیمی نیاز داریم، به طور مثال مردم نتوانستند برای فوت عزیزانشان سوگواری مناسبی داشته باشند.


بیشتر بخوانید


شهردار مشهد گفت: این برنامه باید در تمامی حوزه‌ها باشد و هم به درون و هم بیرون نگاه داشته باشد، لذا حوزه‌های برنامه ریزی فرهنگی، خدمات شهری و اقتصادی در این زمینه برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام دهند.

ارجائی گفت: به همسایگان امام رضا (ع) عرض می‌کنم که آماده باشید که در پسا کرونا مهمان زیادی خواهند داشت و با توجه به شرایط کنونی عید نوروز تعداد زیادی زائر به مشهد مشرف خواهند شد.

طراحی پیوست رسانه‌ای مناسب در پسا کرونا

سید ناصر نعمتی رئیس مرکز اطلاع رسانی و امور بین الملل شهرداری مشهد گفت: برای اقدامات مدیریت شهری در پسا کرونا نیازمند پیوست رسانه‌ای مناسب هستیم.

او گفت: اگر به مفهوم مشهد پسا کرونا به عنوان یک مفهوم رسانه‌ای نگاه کنیم یعنی کرونا پایان یافته و ما برای پسا کرونا آماده می‌شویم که پرداختن به این موضوع با این مفهوم درکشور‌های اروپایی باعث باز شدن ورزشگاه‌ها و مراکز تجمعی شد، اما اکنون شاهد شیوع مجدد کرونا در برخی از این کشور‌ها هستیم که باعث شد مدیریت شهری آن‌ها در خصوص سیاست‌های خود اعلام شکست کند.

 رئیس مرکز اطلاع رسانی و امور بین الملل شهرداری مشهد گفت: من به مفهوم رسانه‌ای کاری ندارم، اما مفهوم مشهد پسا کرونا را به عنوان یک مفهوم اجتماعی که قراراست برای آن آماده شویم، قبول دارم و باید برای روبرو شدن با آن برنامه ریزی مناسبی انجام دهیم.

نعمتی گفت: اکنون شاهد هستیم که از نظر اجتماعی بسیاری از مردم وارد شرایط زندگی عادی شده اند و نوع تعاملات متفاوت شده است، به نظر این گونه رفتار‌های اجتماعی ادامه خواهد داشت و ترس از کرونا کاهش پیدا کرده و مراکز تجمعی فعالیت خود را از سر گرفته اند و باید بپذیریم که از نظر مفهوم اجتماعی وارد فضای پسا کرونا شده ایم و نیاز است برای این فضا برنامه ریزی کرده تا از آن عقب نمانیم.

او گفت: معتقدم با توجه به شرایط اجتماعی کنونی باید فعالیت‌ها را در حوزه مدیریت شهری با تاکید بر رعایت شیوه نامه های بهداشتی برجسته کنیم، زیرا در در این دوره از مدیریت شهری در امر رعایت شیوه نامه‌ها و تسهیل امر واکسیناسیون مانند راه اندازی مراکز واکیسناسیون ثابت و سیار اتوبوسی و.. پیشقدم بوده ایم و باید این برند رسانه‌ای را حفط کنیم و برای اقدامات مشهد پسا کرونا نیز یک پیوست رسانه‌ای مناسب طراحی کنیم.

 رئیس مرکز اطلاع رسانی و امور بین الملل شهرداری مشهد گفت: همچنین باید به موضوعات اجتماعی دوران کرونا مانند افزایش خشونت و.. در دوران پسا کرونا توجه داشته و برنامه‌های نشاط آور و شاد را برنامه ریزی کنیم؛ زیرا تنها عیدی که می‌شود برای آن برنامه ریزی مفصل کرد نوروز امسال است و سال‌های بعد باید به دنبال برنامه‌هایی باشیم که با ماه رمضان همخوانی داشته باشد؛ لذا امسال باید با توجه به تاکیدات شهردار برای افزایش نشاط در جامعه این موضوع را در برنامه‌های پسا کرونا جدی بگیریم.

 

انتهای پیام//ف.ح.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.