سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان خبر داد:

افزایش غلظت آلاینده‌های جوی در شهر‌های استان همدان

هواشناسی از افزایش غلظت آلاینده‌های جوی در شهر‌های استان همدان خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، محمد حسن باقری شکیب کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان گفت: با توجه به پایداری وضعیت آب و هوا و نبود سامانه بارشی، غلظت آلاینده‌ها در شهر‌های بزرگ و مناطق صنعتی استان از امروز (سه‌شنبه) افزایش می‌یابد.

او افزود: در پی پایداری شرایط جوی، پدیده وارونگی دما در استان همدان روی داده و این موضوع موجب افزایش غلظت آلاینده‌های هوا در شهر‌های بزرگ استان شده است.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان اظهار داشت: بر اساس بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیش یابی هواشناسی، آسمان استان در ۲۴ ساعت آینده صاف تا قسمتی ابری، همراه با افزایش غلظت آلاینده‌ها، مه صبحگاهی و وزش باد ملایم پیش‌بینی می‌شود.

باقری شکیب با اشاره به اینکه این روند تا روز جمعه ادامه دارد، تصریح کرد: یک سامانه بارشی از شامگاه پنجشنبه وارد آسمان استان همدان می‌شود که عمده فعالیت آن بارش باران و ریزش برف در نقاط کوهستانی استان خواهد بود.

او با اشاره به اینکه بیشتر بارش‌های این سامانه در جنوب استان همدان پیش بینی می‌شود، افزود: فعالیت این سامانه در شهرستان‌های نهاوند و ملایر بیشتر است و پیش بینی می‌شود در نقاط جنوبی استان حدود ۱۰ تا ۱۵ میلی متر بارندگی داشته باشیم.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان افزود: در ۲۴ ساعت گذشته بهار و نهاوند با ۱۴ درجه سانتیگراد بالای صفر و قهاوند با هشت درجه سانتیگراد زیر صفر به ترتیب گرمترین و سردترین نقاط استان بودند.

باقری شکیب خاطرنشان کرد: بیشینه و کمینه دمای هوای شهر همدان نیز در ۲۴ ساعت گذشته به ترتیب ۱۳ درجه سانتیگراد بالای صفر و ۶ درجه سانتیگراد زیر صفر به ثبت رسیده است.

آب و هوای استان همدان در نتیجه وجود کوه‌های مرتفع، رودخانه‌ها و پستی و بلندی‌های زیاد به شدت متغیر است و زمستان‌های سرد، پر برف و باران و تابستان‌های معتدل دارد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/د.ا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.