سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون وزیر بهداشت در کاشان:

در کاهش آلودگی هوا ‌موفق نبود‌ه‌ایم

معاون وزیر بهداشت گفت: در بحث مداخله کاهش آلودگی هوا در کشور موفق نبودیم و لازم است تا با نظر اندیشمندان اقدامی اساسی برای رفع آن انجام شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، کمال حیدری معاون وزیر بهداشت پیش از ظهر امروز در همایش بین‌المللی بهداشت محیط در کاشان با بیان اینکه وجود این همایش‌ها در آینده بهتر جامعه نقش بسزایی دارد، گفت: امروز بیش از روزهای دیگر و در ایام کرونا موضوع بهداشت محیط مشخص شده است.

وی  گفت: امروز بیماری‌های غیرواگیر که بیشترین علل مرگ و میر در جهان بوده یکی از دغدغه‌های اصلی است و از آنجا که جمعیت به سمت پیری گرایش دارد و بیماری‌های غیرواگیر نیز افزایش پیدا می‌کند اهمیت بهداشت محیط بیش از پیش آشکار می‌شود.

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه بیماری‌های غیرواگیر از محیط اطراف بسیار تأثیر می‌گیرند، گفت: همین آلودگی هوا باعث مرگ و میر شش میلیون نفر شده است و بیماری‌های قلبی و عروقی و سرطان‌هایی نیز که گزارش شده قابل تأمل و توجه است.

وی با بیان اینکه  در بحث مداخله کاهش آلودگی هوا در کشور موفق نبودیم  گفت: لازم است تا با نظر اندیشمندان و همدلی ایجاد شده، یکی از اقدامات اساسی کاهش آلودگی هوا باشد چرا که ۴۵ درصد از مشکلات به وجود آمده به واسطه ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون است و عوامل شغلی و مواجهه با سرب  به ترتیب ۲۵ و  ۱۹ درصد است.

حیدری گفت:  مأموریت اصلی وزرات بهداشت سیاست‌گذاری و نظارت است،  ما از پیوست سلامت در طرح‌های میانی و خرد غفلت کردیم و لازم است تا این مهم را برای این طرح‌ها فراهم کنیم.

وی  گفت:  یک هزار و ۴۲۷ نفر از همکاران ما در بهداشت محیط ویژه ایام کرونا پای کار آمدند،  برنامه مدیریت هوشمند مدیریت‌ها در دستور کار قرار گرفته و در قالب پنج گروه برنامه‌ریزی شده تا مدیریت کرونا به صورت هوشمندانه صورت پذیرد و امیدواریم این موضوع فرهنگ‌سازی و نهادینه‌سازی شود.

معاون وزیر بهداشت ضمن اشاره به اجرای گام چهارم شهید سلیمانی گفت: مقرر شده در این مرحله به صورت محله‌محور ورود پیدا کنیم و همکاران بهداشت محیط ما در این مرحله نقش بسزا و مهمی را ایفا می‌کنند.

 

انتهای پیام/ص

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.