سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ضرورت بیمه برای محصولات کشاورزی

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان کرمان به کشاورزان کرمانی گفت: بیمه کردن محصولات کشاورزی با توجه به کاهش نزولات آسمانی و خشکسالی الزامی است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، عباس سعیدی رئیس سازمان جهادکشاورزی استان کرمان گفت: همه بهره‌برداران و تولیدکنندگان بخش کشاورزی با عنایت به کاهش نزولات آسمانی و ادامه خشکسالی در استان و احتمال بروز خسارت‌های ناشی از این عامل و یا سایر عوامل خطر زای طبیعی به محصولات زراعی و باغی و دامی، ضروری است نسبت به بیمه کردن محصولات خود اقدام کنند.

او افزود: کشاورزان، دامداران و سایر بهره برداران بخش می‌توانندبا مراجعه به نمایندگی‌های بیمه‌ای و یا شعب بانک کشاورزی محصول خود را بیمه کنند.

سعیدی بیان کرد:کشاورزانی که برای اولین بار نسبت به خرید بیمه نامه محصول خود اقدام کنند از تخفیفات ویژه برخوردار خواهند بود.

 رئیس سازمان جهادکشاورزی استان کرمان گفت: در سال‌زراعی قبل ۱۳۶ هزارو ۴۳۸ بیمه نامه صادر شد که این تعداد بیمه نامه مشتمل بریک میلیون و ۷۱۳ هزار قلم بیمه‌ای در ۹ بخش کشاورزی شامل آبزیان، ابنیه، تنه درخت، دام، طیور، ماشین‌آلات، محصولات باغی، زراعی و منابع طبیعی صادر شده است.

او گفت: بیشترین سهم در سبد بیمه استان مربوط به محصولات باغی با نودو شش هزارو هشتصدو بیست و دو بیمه نامه و دویست و هفتادو شش هزارو یکصدو شصت و نه قلم بیمه‌ای است.

 رئیس سازمان جهادکشاورزی استان کرمان تصریح کرد: برای این تعداد بیمه‌نامه صادر شده در بخش‌های مختلف، چهار هزار و ۵۵۲ میلیارد ریال غرامت براورد شده که به محض تأمین اعتبار از طرف دولت به صورت متمرکز از طریق صندوق بیمه کشاورزی و توسط شعب بانک کشاورزی واریز و قابل پرداخت به کشاورزان  خواهد بود.

سعیدی افزود: از ابتدای سال زراعی جاری این آمادگی وجود دارد که بیمه‌گذاران ما که سنوات قبل محصولشان را بیمه کرده اند به نمایندگی‌های بیمه‌ای مراجعه و با تنظیم فرم تهاتر وتنظیم فرم خود اظهاری محصول خود را مجددا بیمه کرده و در واقع تمدید کنند.

انتهای پیام/ی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.