سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ناظم الشریعه:

تیم ملی فعلی فوتسال بهترین نسل تاریخ نیست

سرمربی تیم ملی فوتسال درباره آخرین وضعیت ملی پوشان قبل از شروع جام ملت‌ها توضیحاتی را بیان کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، محمد ناظم الشریعه درباره اینکه چقدر می‌توانیم روی نسل جدید تیم ملی امیدوار باشیم اظهار داشت: بعد از هر دوره جام جهانی تغییراتی زیادی در تیم‌ها به وجود می‌آید. بعد از جام جهانی ۲۰۱۶ کلمبیا تغییرات زیادی در تیم ملی فوتسال به وجود آمد. در آن موقع شرایط بازیکنان به خاطر اینکه سن آن‌ها هنوز بالا نرفته بود در وضعیت متفاوتی قرار داشتند. از سال ۲۰۱۷ به این طرف در هر تورنمنتی که حاضر شدیم سعی کردیم از چند بازیکن جوان در ترکیب تیم ملی استفاده کنیم. با توجه به شرایطی که در جام جهانی ۲۰۲۱ وجود آمد ما به این تصمیم رسیدیم که نسل تیم ملی باید تغییر کند. از طرفی پتانسیل سنی لیگ ما خیلی بالا است و ما قبل از جام جهانی نمی‌توانستیم کاری انجام دهیم.

بازیکنان جوان را به طور مرتب زیر نظر داریم

سرمربی تیم ملی فوتسال افزود: با این وجود ما بازیکنان جوان خوبی را با خودمان به جام جهانی بردیم و موفق شدیم از آن‌ها در کنار بازیکنان با تجربه بهره ببریم. واقعیت کار این است که شرایط مسابقات جام جهانی با رقابت‌های لیگ خیلی تفاوت دارد. الان چند بازیکن جوان خوب در لیگ حضور دارند که ما به طور مرتب آن‌ها را زیر نظر داریم و می‌خواهیم در بازی دوستانه برابر ایتالیا که هفته آینده برگزار می‌شود از آن‌ها استفاده کنیم.

ایتالیا برای قهرمانی در جام ملت‌های اروپا تلاش می‌کند

ناظم الشریعه ادامه داد: با توجه به اینکه جام ملت‌های اروپا بهمن ماه شروع می‌شود، ایتالیا از همین حالا به دنبال قهرمانی در آن بازی‌ها است. آن‌ها در نسل تیم ملی خود تغییراتی به وجود آورده اند و فکر می‌کنم بازی خوبی از آب در بیاید. تصمیم داریم در بازی با ایتالیا از بازیکنان جوان استفاده کنیم تا به شرایط مناسب دست پیدا کنند. ما قبل از جام جهانی نتوانستیم بازی تدارکاتی خوبی انجام دهیم و بازی با ایتالیا به ما قبل از شروع مقدماتی جام ملت‌ها بسیار کمک خواهد کرد.

فوتسال در آسیا خیلی پیشرفت کرده است

سرمربی تیم ملی فوتسال درباره تیم‌های شرکت کننده در مسابقات جام ملت‌های آسیا بیان داشت: فوتسال آسیا نسبت به سال‌های گذشته خیلی پیشرفت کرده است. به طوری که در جام جهانی ۲۰۲۱ برای اولین بار هر ۵ تیم آسیا موفق شدند به دور دوم راه پیدا کنند. ما دیگر نمی‌توانیم به ویتنام، ازبکستان و تایلند به چشم تیم‌های معمولی نگاه کنیم. به هر حال در فوتسال ایران استعداد‌های بسیار زیادی وجود دارد و برای اینکه این استعداد‌ها به سرانجام برسند به یک سری برنامه ریزی و امکانت مناسب نیاز داریم.

تهران هیچ سالن استانداردی برای فوتسال ندارد

ناظم الشریعه درباره اینکه چرا لیگ فوتسال ایران نسبت به سال‌های گذشته پیشرفت خوبی نداشته است نیز گفت: ثبات در لیگ ما نسبت به دوره‌های قبل خیلی ضعیف شده است. در سال‌های گذشته ما تیم‌های بسیار خوبی در لیگ داشتیم که همه آن‌ها الان نابود شده اند. در همین تهران تیم‌های خوبی مثل تاسیسات دریایی وجود داشت که الان دیگر نامی از این تیم نیست. در هر صورت یک سری بحث‌های مدیریتی پشت این باشگاه‌ها وجود دارد که باعث شده است آن‌ها الان در لیگ حضور نداشته باشند. همچنین ما در تهران سالن استاندارد فوتسال نداریم.

سالن هندبال تهران رختکن ندارد

سرمربی تیم ملی فوتسال بیان کرد: بعد از سال ۲۰۱۶ ما می‌خواستیم با روسیه نایب قهرمان جهان بازی کنیم، اما به دلیل اینکه سالن مناسبی برای فوتسال نبود مجبور شدیم بازی خودمان را در سالن هندبال انجام دهیم که خود این سالن هم به دلیل نبود رختکن با مشکلاتی رو به رو بود.

بازی‌های لیگ اگر پخش زنده شود، حامیان مالی وارد فوتسال خواهند شد

ناظم الشریعه ادامه داد: خوشبختانه در شهر‌های ما سالن‌های با کیفیتی وجود دارد و این نوید آینده خوبی را به ما می‌دهد. همچنین یکی دیگر از مشکلات لیگ ما این است که بازی‌ها پخش زنده نمی‌شود. ما اگر بتوانیم بازی‌های لیگ را پخش زنده کنیم قطعا حامیان مالی از آن استقبال خواهند کرد. مثلا در فوتبال الان همه می‌دانند که فلان تیم چه روزی و در چه ساعتی بازی دارد، اما در فوتسال اصلا چنین چیری وجود ندارد. پخش نشدن بازی‌های لیگ یکی از بزرگ‌ترین دغدغه باشگاه‌های ما است که این موضوع به فدراسیون فوتبال مربوط می‌شود. وقتی مدیری برای تیم هزینه می‌کند توقع دارد که بازی‌های تیمش پخش شود. وقتی ببیند پخشی وجود ندارد قطعا دلسرد شده و دیگر در فوتسال حضور نخواهد داشت.


بیشتر بخوانید


لیگ فوتسال ایران یکی از بهترین لیگ‌های آسیا است

سرمربی تیم ملی فوتسال درباره اینکه آیا بهتر نیست بازیکنان جوان ما در تیم‌های لیگ برتری پخش شده تا بتوانند تجربه به دست آورند گفت: قطعا درست است. لیگ فوتسال ایران لااقل در بین تیم‌های آسیایی یک از بهترین لیگ‌ها را در اختیار دارد. الان در تیم ملی بزرگسالان بازیکنی وجود دارد که فقط یک بازی در لیگ انجام داده است. به نظر من بازیکنان جوان ما باید در تیم‌های لیگ برتری پخش شده تا بدن هایشان به بازیکنان با تجربه برخورد کرده و تجربه لازم را به دست آورند. قطعا این کار به بالا رفتن تجربه بازیکنان بسیار کمک خواهد کرد.

در ۲ سال گذشته هیچ کاری برای تیم ملی فوتسال انجام ندادیم

ناظم الشریعه اظهار کرد: متاسفانه در ۲ سال آخری که منتهی به شروع جام جهانی می‌شد ما کاری برای تیم ملی فوتسال انجام ندادیم. یک سال آن در بحبوحه انتخابات فدراسیون فوتبال گذشت و دوم که به کرونا خوردیم و خودمان را پشت این ویروس پنهان کردیم. تنها در ۶ ماه پایانی اتفاقاتی افتاد که موفق شدیم عازم تورنمنت تایلند شویم. ما اگر می‌خواهیم در دوره بعد جام جهانی به جمع ۴ تیم نهایی راه پیدا کنیم باید با ۴ تیم برتر جهان بازی دوستانه انجام دهیم. ما از ۲۰۱۶ به این طرف به راحتی از برزیل و اسپانیا گذشتیم و بار‌ها به بهانه‌های مختلف نتوانستیم با آن‌ها دیدار دوستانه‌ای برگزار کنیم.

تیم ملی فعلی فوتسال، بهترین نسل تاریخ نیست

سرمربی تیم ملی فوتسال ادامه داد: با این وضعیتی که فوتسال ما از سال ۲۰۱۶ به این طرف داشت به نظر من همین که توانستیم در جمع ۸ تیم پایانی قرار بگیرم کار بزرگی انجام دادیم. قبل از جام جهانی ۲۰۲۱ لیتوانی می‌گفتند که این تیم ملی یکی از بهترین نسل‌های تاریخ فوتسال ایران است، اما این صحبت به هیچ عنوان درست نبود. در زمان محمد مایلی کهن ما بهترین نسل را داشتیم به طوری که هنوز رکورد گلزنی رجبی در آن بازی‌ها شکسته نشده است. بعد از آن مرحوم بابک معصومی به تیم ملی معرفی شد که از اعجوبه‌های فوتسال ایران بود. بعد از آن‌ها وحید شمسایی، محمدرضا حیدریان و محمد هاشم زاده به تیم ملی آمدند. در مرحله بعد هم محمد کشاورز، مهدی جاوید و علی اضغر حسن زاده در تیم ملی معرفی شدند. این چرخه همیشه در تیم ملی فوتسال وجود داشته است و نمی‌توان گفت ما در لیتوانی بهترین نسل تاریخ را در اختیار داشتیم.

دیگر نمی‌توان به راحتی گفت که ایران قهرمان آسیا می‌شود

ناظم الشریعه درباره مسابقات مقدماتی جام ملت‌های آسیا که فروردین ماه سال آینده برگزار می‌شود عنوان کرد: ما قبل از حضور در جام جهانی در تورنمنت تایلد حاضر شدیم و در آنجا توانستیم ازبکستان را با نتیجه ۸ بر ۵ شکست دهیم. بعد از آن در جام جهانی بار دیگر با ازبک‌ها بازی کردیم و این بار ۹ بر ۸ آن‌ها را شکست دادیم. بعد از این دیدار دبیر کل فدراسیون فوتبال ازبکستان که خودش فردی فوتسالی است به من گفت که قطعا در سومین بازی که در جام ملت‌ها خواهد بود ایران را شکست خواهیم داد. جام ملت‌های آسیا امسال دستخوش تغییرات زیادی خواهد بود و دیگر نمی‌توان گفت ایران به راحتی قهرمان آسیا می‌شود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.