سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حذف ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی در یارانه جبران نشده است

برخی نمایندگان مجلس درباره محتوای لایحه بودجه ۱۴۰۱ و بودجه شرکت‌های دولتی انتقاد دارند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، پس از ارائه گزارش کمیسیون برنامه و بودجه درباره عملکرد بودجه ۱۳۹۹ در نشست علنی امروز پارلمان، جعفر قادری عضو این کمیسیون گفت که بعضی شرکت‌های دولتی در حال تصفیه یا ادغام هستند که اموال و نیروی انسانی آنها باید تعیین تکلیف شوند اگرچه در بودجه ۱۴۰۱ به این موضوع پرداخته شده اما این اتفاق باید زودتر به نتیجه برسد.

رحیم زارع عضو دیگر کمیسیون برنامه و بودجه درباره استفاده شرکت‌های زیان‌ده از بودجه عمومی انتقاد کرد و گفت این شرکت ها هیچ بهره وری ندارند و برخی از آنها باید زیرمجموعه شرکت های خصوصی شوند یا بعضی را حذف یا ادغام کنند.

زارع اضافه کرد که برخی از عناوین ذکر شده در لایحه بودجه مانند هدفمندی یارانه ها، شرکت نیستند.

محمد جواد حسینی‌کیا نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن گفت که شرکت های زیان‌ده در بودجه سال بعدی باید بودجه کمتری دریافت کنند، به علاوه آنها شفافیت هم ندارند.

او درباره ارز دولتی در بودجه ۱۴۰۱ گفت در واقع این ارز حذف شده و فشار ناشی از حذف ۱۴۰ هزار میلیارد تومان، به مردم وارد می شود و در قالب یارانه جبران نشده است.

حسینی کیا خطاب به میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه از شیوه تدوین لایحه بودجه سال آینده انتقاد کرد و گفت: لایحه جدید بر مبنای لایحه دولت آقای روحانی ارائه شده است. دولت آقای روحانی تمام شده و الان دولت آقای رئیسی است. پروژه های مجلس در لایحه پیشین را حذف کرده اند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.