سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آلودگی هوا، از خودرو‌های دودزا تا شهرک‌های نفس‌گیر

مدیر محیط زیست البرز گفت: خودروها، بنزین و واحد‌های تولیدی صنعتی نفس شهر‌ها را گرفته است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، هر سال با سرد شدن هوا، آلودگی هوا گریبان ساکنان شهرهای بزرگ و صنعتی را می گیرد و به سلامت آن ها آسیب می زند.

حال این آلودگی در روز‌های سرد سال در حالت وارونگی قرار می‌گیرد و با ترکیب گرمای زیاد و ریز ذرات تبدیل به آلودگی جدیدی می‌شود که بسیار خطرناک‌تر از سایر آلودگی‌ها است.

حکیمی، مدیر محیط زیست البرز در این باره  گفت:  هوا زمانی دچار آلودگی می شود که غلظت گازها و ذرات مضر برای سلامت انسان و سایر موجودات زنده در هوای مورد تنفس آن ها افزایش یابد.

مدیر کل محیط زیست البرز افزود:  آلودگی هوا می‌تواند بر روی آثار و ابنیه هم اثرات تخریبی داشته باشد در خصوص منابع متحرک یکی از موضوعات مهم تردد خودرو‌های فرسوده و آلاینده و فاقد معاینه فنی در سطح شهر و همینطور مصرف سوخت غیر استاندارد است که به عنوان یکی از منابع اصلی تلقی می‌شود.

حکیمی گفت: علت ایجاد آلودگی هوا، انتشار آلاینده‌های ناشی ازسوخت‌های فسیلی در بخش صنعت و خودرو ، مراکز مسکونی تجاری و واحدهای تولیدی صنعتی که بیش ازظرفیت تهویه هوا است.

او همچنین جلوگیری از روشن کردن آتش در معابر، سوزاندن لاستیک، عملیات قیرکاری، عمرانی و مانند آن، کاهش فعالیت‌های بدنی بیماران قلبی و ریوی و مبتلا به آسم، به خصوص در فضای باز، خودداری از خروج غیر ضروری از منزل و رعایت الگوی مصرف سوخت و دقت لازم در استفاده از وسایل حرارتی آبگرمکن، بخاری و تأسیسات گرمایشی به منظور جلوگیری از افزایش بی رویه درجه حرارت در فضا‌های مسکونی، تجاری و اداری دانست. 

پناهی، رئیس کمیته طبیعت درمانی و تندرستی جامعه گردشگران سلامت ایران گفت:این روزها آلودگی هوا و مشکلات ناشی از آن گریبان گیر همه افراد شده است، توجه به داشتن تغذیه مناسب یکی از الزاماتی است که می‌تواند از ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها جلوگیری کند و اثرات مخرب آلودگی هوا بر بدن را هم کاهش دهد. 

رئیس کمیته طبیعت درمانی و تندرستی جامعه گردشگران سلامت ایران با اشاره به این که شهروندان باید از خوردن غذاهای سرد در این روزها  جدا خود داری کنند، افزود:  می توانند از دمنوش های مناسب فصل استفاده کنند.

انتهای پیام /ر .ن

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.