سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قبض‌های نجومی در انتظار مشترکین پر مصرف

مدیر عامل شرکت گاز خراسان جنوبی از افزایش گاز بهای مشترکین پر مصرف بخش خانگی خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، هاشمی مدیر عامل شرکت گاز خراسان جنوبی گفت: از نیمه دوم آذر ماه با هدف تشویق مشترکین کم مصرف و بازدارندگی مصرف نامتعارف برخی از مشترکین پرمصرف در سطح کشور، هیئت وزیران آیین نامه ای را مصوب کرده است.

او گفت: طبق این آیین نامه، برای فصول سرد سال که هر سال از نیمه دوم آذر ماه شروع می‌شود و تا پایان فروردین ماه ادامه دارد، مشترکین خانگی که مصرف متعارف دارند و در پلکان اول تا سوم مصرف گاز قرار گرفته اند هیچ گونه افزایش گاز بها نسبت به سنوات گذشته نخواهند داشت.

هاشمی گفت:، اما مشترکین خانگی پر مصرفی که در پلکان چهارم تا دوازدهم قرار می‌گیرند به ازای هر پلکان ۴۰ درصد نسبت به پلکان قبلی افزایش تعرفه گاز بها خواهند داشت.

مدیر عامل شرکت گاز خراسان جنوبی گفت: با افزایش مصرف گاز مشترکین بخش خانگی به پلکان‌های بعدی وارد می‌شوند؛ در پلکان دوازدهم قیمت هر متر مکعب گاز به ۲ هزار تومان که معادل ۴ برابر نرخ پارسال است افزایش می‌یابد.

افزایش ۸ درصدی مصرف گاز در بخش خانگی

هاشمی مدیر عامل شرکت گاز خراسان جنوبی گفت: با کاهش دما مصرف گاز نیز افزایش می‌یابد بر اساس آمار‌ها مصرف گاز در این هفته نسبت به هفته گذشته ۸ درصد در بخش خانگی افزایش داشته است.

او گفت: بر اساس مصوبه هیئت وزیران سازمان‌ها وادارات موظف هستند که در ساعات اداری دمای رفاه را رعایت کنند.

هاشمی گفت: شرکت گاز موظف است که بر اساس این مصوبه کاهش دمای ادارات را بررسی کند و اگر اداره‌ای دمای رفاه را رعایت نکرد ابتدا تذکر شفاهی و در نهایت استانداری نسبت به قطع گاز این ادارات متخلف اقدام می‌کند.

مدیر عامل شرکت گاز خراسان جنوبی گفت: هر یک درجه کاهش دما می‌تواند بیش از ۶ درصد در مصرف گاز صرفه جویی کند.

انتهای پیام/ م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.