سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پیشرفت ۹۰ درصدی عملیات ساخت فرودگاه گناباد

ساخت فرودگاه گناباد شامل باند، سطوح پروازی، پایانه، مسیر دسترسی، تاسیسات زیربنایی و ساخت محوطه آن در مجموع با پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصدی در حال اجرا است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حامد قربانی فرماندار گناباد گفت: تاکنون ۵۰۰ میلیارد ریال برای اجرای این مرحله از فرودگاه شهدای گناباد هزینه شده که با نظرداشت افزایش هزینه‌ها، ارزش امروزی سرمایه صرف شده برای این طرح ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برآورد می‌شود.

وی گفت: ساخت فرودگاه گناباد به دلیل وضعیت تورمی، مشکلات اقتصادی و وقفه‌های کاری آن در دوران شیوع ویروس کرونا طولانی شده، با این وجود ادامه ساخت طرح که از طرح‌های مهم اولویتدار این شهرستان است از سوی اداره‌کل فرودگاه‌های خراسان رضوی و شرکت فرودگاه‌های کشور در حال اجرا و مرحله نخست آن در حال تکمیل است.

فرماندار گناباد گفت: کار ساخت باند فرود هواپیما و ساختمان امنیت پرواز فرودگاه گناباد به پایان رسیده و تاسیس مسیر دسترسی آن نیز با اعتبار ۱۱۷ میلیارد ریال از فروردین ماه امسال شروع شده که با پیشرفت ۷۰ درصدی در حال اجرا است.

قربانی میزان پیشرفت محوطه‌سازی فرودگاه گناباد را ۵۰ درصد اعلام کرد و گفت: ساخت مخزن آب، نیروگاه برق اضطراری و ایستگاه تقلیل فشار گاز این فرودگاه هم بین ۴۵ تا ۶۵ درصد پیشرفت اجرایی دارند.

وی گفت: طرح ساخت فرودگاه گناباد از سال ۱۳۷۲ آغاز شده و تا سال ۱۳۹۷ تنها ۱۲ درصد پیشرفت داشته است، ولی از این سال سرعت بخشی در تکمیل این طرح مورد توجه قرار گرفت به طوری که میزان پیشرفت آن در این مدت از ۱۲ به ۹۰ درصد افزایش یافت.

فرماندار گناباد گفت: فرودگاه این شهر با عنایت به ظرفیت‌های خود یک میلیون نفر جمعیت در گستره ۲۰۰ کیلومتری شهرستان‌های جنوب استان خراسان رضوی و برخی شهرستان‌های خراسان جنوبی را پوشش می‌دهد و با بهره برداری از آن، در مرحله نخست بر اساس نیاز هر هفته ۲ پرواز به مقصد تهران و همچنین تعدادی اتوبوس و تاکسی هوایی به مقصد مشهد برقرار می‌شود که بعد از نیازسنجی، تعداد مقصد‌های پروازی آن افزایش خواهد یافت.

وی گفت: تلاش می‌شود فرودگاه گناباد تا پایان امسال به بهره‌برداری رسیده و آرزوی دیرینه مردم این منطقه از جنوب خراسان رضوی محقق شود.

انتهای پیام//ا.د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.