سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی:

بیکاری علت مشکلات در همه حوزه‌ها است

حسینی گفت: مساله بیکاری در خوزستان علت مشکلات در همه حوزه‌های اجتماعی، امنیتی، اقتصادی و... است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سید کریم حسینی نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت: مساله بیکاری در خوزستان علت مشکلات در همه حوزه‌های اجتماعی، امنیتی و اقتصادی است و مساله بیکاری به حدی رسیده است و ناهنجاری‌هایی که در اثر بیکاری در جامعه استان وجود دارد، به شکل کاملا ملموسی نمود و بروز دارد.

او با بیان اینکه برای حل مساله اشتغال در چند مسیر گام برداشته‌ایم، افزود: دولت برای کل کشور و هر وزارتخانه، برنامه‌های خاص اشتغال را تعریف کرده است و بحث سرمایه‌گذاری در خوزستان یکی از مسیر‌های ایجاد اشتغال در استان است که باید به جدیت دنبال شود. سرمایه‌گذاری در خوزستان باید تسهیل شود.

حسینی تصریح کرد: این کار فقط در صورتی انجام خواهد شد که مسیر دریافت مجوز‌های سرمایه‌گذاری در استان هموار شود در این زمینه باید به جدیت به بخش خصوصی توجه کرد و از مشارکت این بخش برای سرمایه‌گذاری در استان کمک گرفت.

نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت: ایجاد فرصت‌های جدید اشتغال در ظرفیت‌هایی که استان دارد یکی دیگر از راهکار‌های ایجاد اشتغال و حل مشکل بیکاری در استان است. نفت، پتروشیمی، شیلات، کشاورزی و... از مهمترین ظرفیت‌های استان هستند که می‌توان از این ظرفیت‌ها برای ایجاد اشتغال جدید در استان بهره‌مند شد.

این مقام مسئول ادامه داد: بحث بومی‌گزینی و مدیران بومی نیز یکی دیگر از مسایلی است که باید مورد توجه باشد. این موضوع یکی دیگر از راهکار‌هایی است که می‌تواند به حل مشکل اشتغال استان کمک کند. قطعا بر مساله بومی گزینی و مدیران بومی تاکید خواهیم کرد، زیرا این موضوع می‌تواند به حل اشتغال استان کمک کند.

او گفت: مدیران عامل و همچنین اعضای هیات مدیره شرکت‌ها باید از افراد بومی استان باشند. وقتی مدیر عامل و یا هیات مدیره بومی نباشد، اگر فرصت اشتغالی به وجود آید به خارج از استان داده می‌شود و این مساله متاسفانه در خوزستان و بسیاری از شرکت‌ها اتفاق می‌افتد که البته نمایندگان مجلس جلوی این کار را گرفته‌اند و کار به جایی رسید که افراد غیر بومی جذب شده از کار اخراج شدند.

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.