سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیش از هزار و ۸۰۰ تن عسل در کردستان تولید شد

مدیر امور طیور و زنبور عسل جهاد کشاورزی کردستان از تولید بیش از یک هزار و ۸۰۰ تن عسل در این استان خبرداد.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، سید مادح حسامی مدیر امور طیور و زنبور عسل جهاد کشاورزی کردستان از تولید بیش از یک هزار و ۸۰۰ تن عسل در این استان خبرداد و گفت: به دلیل خشکسالی میزان تولید عسل در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته سه تا چهار درصد کاهش داشته است.

حسامی با اشاره به اینکه کردستان با برخورداری از میلیون هکتار مرتع، جنگل و اراضی کشاورزی از ظرفیت مطلوبی برای زنبوداری برخوردار است، اظهار داشت: ۲۸۰ هزار کلنی زنبور عسل در این استان وجود دارد و از این لحاظ رتبه ۱۳ کشوری را داریم.

او با اشاره به اینکه به دلیل شیوع کرونا در سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ سرشماری زنبورداران استان انجام نشده است، اضافه کرد: براساس آخرین برآورد انجام شده میزان تولید عسل استان در سال گذشته یک هزار و ۹۵۰ تن و امسال یک هزار و ۸۷۲ تن بوده است.

مدیر امور طیور و زنبور عسل جهاد کشاورزی کردستان با بیان اینکه از نظر میزان تولید رتبه چهاردهم را بین استان‌های تولیدکننده عسل در سطح کشور داریم، گفت: از لحاظ کیفیت و مرغوبیت، به دلیل تنوع گیاهان مرتعی موجود در منطقه، عسل کردستان جزو بهترین عسل‌های تولیدی ایران است.

حسامی تعداد زنبورداران فعال استان را هفت هزار و ۶۰۰ نفر خواند و یادآور شد: بیشترین تولید عسل در استان به ترتیب مربوط به شهرستان‌های سقز، سنندج، مریوان، کامیاران، دیواندره، بانه و بیجار است.

انتهای پیام/م

برچسب ها: جهاد کشاورزی ، عسل
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.