سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مقاوم سازی بافت فرسوده در حاشیه شهر زاهدان

با ساخت ۱۰هزار واحد مسکونی در حاشیه شهر زاهدان تغییر بنیادی در بافت فرسوده، ناکارآمد و غیرمقاوم حاشیه زاهدان ایجاد خواهد شد.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان  ،  از زاهدان ،  بیک مداح مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان با بیان این مطلب گفت: کار ساخت ۱۰ هزار واحد مسکونی در حاشیه شهر زاهدان از سال ۹۹ آغاز شده است که تغییر بنیادی در بافت فرسوده، ناکارآمد و غیر مقاوم حاشیه زاهدان و کیفیت زندگی در این مناطق ایجاد خواهد کرد.

بیک مداح گفت: پیش از این، متقاضیان در پهنه شمالی شهر زاهدان از تسهیلات ۵۰ میلیون تومان و کمک بلاعوض ۲۵ میلیون تومان بهره مند می‌شدند که با پیشنهاد بنیاد مسکن استان سقف تسهیلات حاشیه به ۱۰۰ میلیون تومان افزایش یافته و به برخی بانک‌های عامل ابلاغ و به سایر بانک‌ها نیز به تدریج در حال ابلاغ است.

وی گفت: تا کنون از این ۱۰ هزار واحد مسکونی در حاشیه شهر زاهدان، ۸ هزار و ۹۸۱ پرونده معرفی به شهرداری شده اند، ۵۳۸ فقره پروانه ساختمانی صادر شده است، ۴۲۴ واحد مسکونی در مرحله پی کنی قرار دارند و ۸۰ واحد مسکونی نیز به مرحله اجرای سقف رسیده اند.

وی گفت: پیش بینی می‌شود با افزایش جدید در میزان تسهیلات و رفع موانع و مشکلات دربخش زیرساختها، بر استقبال مردم افزوده شود.

انتهای پیام/گ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.