سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شریفی:از تعدد مدل قرارداد‌ها در فدراسیون متعجب شدم

سرپرست روابط عمومی فدراسیون فوتبال درباره مسائل و حواشی پیرامون این فدراسیون توضیحاتی را بیان کرد.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان، حسین شریفی، سرپرست روابط عمومی فدراسیون فوتبال در حاشیه مجمع عمومی سالیانه هیئت فوتبال استان تهران اظهار داشت: هیئت فوتبال استان تهران از این نظر که بزرگ‌ترین هیئت فوتبال کشور است، از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. از طرف دیگر در رشته‌ها و مقاطع سنی مختلف، تیم‌های زیادی در استان تهران مشغول به فعالیت هستند.  

درباره بازیکن گل گهر از فیفا و فدراسیون فوتبال گابن دوباره استعلام گرفتیم

شریفی در خصوص پرونده بازیکن گابنی تیم فوتبال گل گهر سیرجان اظهار داشت: فدراسیون فوتبال بنا به دلایل ذاتی خود، استعلام‌های لازم را گرفته و درباره آن‌ها صحبت کرده است. وقتی باشگاه‌ها از گل گهر به خاطر استفاده از مهاجم گابنی شکایت کردند، استعلام‌ها از فدراسیون فوتبال و فیفا دوباره صورت گرفت. نامه‌ها و استعلام‌های جدید، استعلام اولیه از فدراسیون گابن را تایید کرده است. اطلاعاتی که در فیفا ثبت شده، ملاک عمل ما است.  

در فدراسیون فوتبال ۱۹ مدل قرارداد وجود دارد

سرپرست روابط عمومی فدراسیون فوتبال درباره عدم انعقاد قرارداد دستیاران تیم امید با فدراسیون فوتبال گفت: یکی از عجیب‌ترین چیز‌هایی که در فدراسیون با آن مواجه شدم، تعدد مدل قرارداد‌ها است. در فدراسیون فوتبال ۱۹ مدل قرارداد وجود دارد. کاری که دپارتمان حقوقی انجام داده، یکسان سازی قرارداد‌ها است و به دلیل این که برخی قرارداد‌ها دلاری و یورویی است، پروسه آن‌ها زمان بر‌تر است، اما خیلی پیچیده نیست.

فدراسیون فوتبال در بحث ورود تماشاگران به ورزشگاه تنها تصمیم گیرنده نیست

او درباره احتمال حضور هواداران در بازی‌های خانگی ایران در مرحله مقدماتی جام جهانی قطر گفت: فدراسیون فوتبال پیگیرترین عضو جامعه فوتبال برای ورود هواداران به ورزشگاه‌ها است. برای بازی با کره جنوبی تمام تلاشمان را به کار گرفتیم تا بازی با حضور تماشاگران برگزار شود، اما فدراسیون فوتبال تنها نماد تصمیم گیرنده نیست و ستاد ملی مقابله با کرونا باید مجوز حضور هواداران را صادر کند. ما تمام تمهیدات لازم را اندیشیدیم. پیگیری‌ها انجام می‌شود تا بازی با عراق، با حضور هواداران بتوانیم جشن صعود را برگزار کنیم.  

بزرگ‌ترین دغدغه فدراسیون، سلامت هواداران است

شریفی در واکنش به این که عدم حضور هواداران به ورزشگاه‌ها به خاطر ممنوعیت ورود بانوان به ورزشگاه‌ها است گفت: از جانب مسئولان قبلی فدراسیون فوتبال تعهداتی به فیفا داده شده که زمینه حضور بانوان در ورزشگاه‌ها فراهم شود. این موضوع حاد نیست و در حال حاضر بزرگ‌ترین دغدغه فدراسیون، سلامت هواداران است. ابتدا مردم باید شیوه نامه‌های بهداشتی را مدنظر قرار دهند که فاصله اجتماعی در ورزشگاه‌ها رعایت شود.


بیشتر بخوانید


ما هیچ تعهدی در زمینه اساسنامه نداده ایم

سرپرست روابط عمومی فدراسیون فوتبال در واکنش به صحبت‌های راستینه، نماینده مجلس که از رئیس فدراسیون فوتبال انتقاد کرده بود گفت: برای او احترام خاصی قائلم. راستینه روز‌های گذشته درباره بند یک اساسنامه صحبت‌هایی را مطرح کرده بود. باید به او بگویم که من، رئیس فدراسیون فوتبال و دبیرکل فدراسیون فوتبال هیچ تعهدی در زمینه اساسنامه نداده ایم. این تعهد را معاون قهرمانی وزیر ورزش در دولت گذشته و مقامات پیشین فدراسیون فوتبال داده اند. این موضوع هم به یک فدراسیون محدود نمی‌شود و مربوط به تمام فدراسیون‌های ورزشی است که فرآیند آن مشخص است.

مسئولیت برون سپاری برای فدراسیون مهم است

او درباره مشکلات خبرنگاران برای عذم تمرکز برگزاری نشست‌های خبری سرمربیان لیگ برتری اظهار داشت: اگر مشکلی برای خبرنگاران در این زمینه ایجاد شده، از آن‌ها عذرخواهی می‌کنم. قبلا هم گفته ایم که مسئولیت برون سپاری برای فدراسیون مهم است و از اولویت‌های عزیزی خادم به شمار می‌رود. باید رویه واحدی در نظر گرفته شود که منفعت تمام باشگاه‌ها را در نظر بگیرد و دوستان خبرنگار دچار مشکل نشوند.  

سراجی برای دریافت گزارش مالی درخواستی نداده است

او درباره اختلاف میان مهرداد سراجی و هیئت رئیسه  فدراسیون در زمینه عدم شفافیت مالی عنوان کرد: اساسنامه فدراسیون فوتبال حقوقی را برای تمام اعضای فدراسیون فوتبال مشخص کرده است. گزارش حسابرسی باید برای مجمع عمومی سالیانه ارائه شود تا مجمع بپذیرد، مشروط و یا رد کند. نکته بعدی این است که ۳۱ تیرماه سال مالی به پایان رسیده که حدود ۴ ماه و نیم از این سال به دوره ریاست عزیز خادم مربوط می‌شود. سراجی ترازنامه مالی فدراسیون فوتبال در سال مالی مدنظر خودش را دریافت کرده است. نکته بعدی بحث پرداخت‌ها است و اگر نیاز باشد که شخصی بخواهد گزارش دوره‌ای از سال مالی جاری را دریافت کند، باید درخواستش را ثبت کند که سراجی این کار را نکرده است.  

شریفی افزود: نهادی که خزانه دار دارد، بدون تایید خزانه دار نمی‌تواند پرداختی داشته باشد. خزانه دار هم بدون تایید هیئت رئیسه نمی‌تواند دستور پرداخت بدهد. من در تمام جلسات هیئت رئیسه حضور دارم و تاکنون درخواستی برای ارائه گزارش مالی یک دوره خاص ارائه نشده است. دومین مسئله که از طرف خزانه دار فدراسیون به سراجی هم ابلاغ شده، این است که برای دریافت گزارش مالی باید از هیئت رئیسه مجوز گرفته شود و بازرس یا حسابرس مستقل شخص معرفی شود که هیچ یک از این اتفاقات رخ نداده است.  

انتهای پیام/ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.