سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس اتحادیه قنادان و آجیل فروشان استان همدان:

مردم از قنادی‌های معتبر شیرینی بخرند

رئیس اتحادیه قنادان و آجیل فروشان استان همدان گفت:تولید و طبخ شیرینی در برخی کار گاه‌های زیرزمینی سلامت مصرف کنندگان را به خطر می‌اندازد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،  محمد ارغوان رئیس اتحادیه قنادان و آجیل فروشان استان همدان با بیان اینکه تولید و طبخ شیرینی در برخی کار گاه‌های زیرزمینی سلامت مصرف کنندگان را به خطر می‌اندازد، گفت: به شهروندان توصیه می شود از مراکز و قنادی های معتبر و بهداشتی شیرینی خریداری کنند.

او از افزایش ۱۵ تا ۲۰ درصدی قیمت هر کیلو شیرینی در بازار همدان خبر داد و گفت: با توجه به گرانی مواد اولیه مجبور به افزایش قیمت هستیم.

رئیس اتحادیه قنادان و آجیل فروشان همدان با بیان اینکه ۹۰ درصد از مواد اولیه تولید شیرینی‌جات وارداتی است، تصریح کرد: هزینه‌های تولید شیرینی نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است.

ارغوان با تاکید بر اینکه میخواهیم همه اقشار قادر به خرید شیرینی برای شب یلدا باشند، گفت: ۲۵ نوع شیرینی با قیمت مناسب‌تر در قنادی‌ها در نظر گرفته شده است.

او با بیان اینکه از شب عید پارسال تاکنون قیمت آجیل ۴۰ درصد گران شده است گفت: هزینه‌های سرسام آور تولید در بخش کشاورزی، حمل‌و‌نقل و دستمزد کارگران سبب افزایش قیمت‌ نهایی انواع آجیل و مغزها شده است.

رئیس اتحادیه قنادان و آجیل فروشان استان همدان با اشاره به اینکه هیچ گونه کمبودی در تامین آجیل مورد نیاز مردم در شب یلدا وجود ندارد، تصریح کرد: فقط در زمینه مغز گردو و بادام دچار کمبود هستیم که علت آن هم مربوط به خشکسالی و کاهش تولید است.

ارغوان با بیان اینکه نرخ مصوبی برای آجیل تعریف نشده و قیمت آن وابسته به میزان عرضه و تقاضا است، گفت: خرده فروشان سود ۱۰ تا ۱۲درصدی خود را بر روی محصولات اعمال می‌کنند.

او با تاکید بر اینکه بیشتر مردم قدرت خرید آجیل برای شب یلدا را ندارند تاکید کرد: یک هفته تا شب یلدا باقی مانده اما متاسفانه بازار آجیل فروشان راکد و بدون مشتری است.

رئیس اتحادیه قنادان و آجیل فروشان استان همدان با بیان اینکه بازرسان سازمان صمت و جهاد کشاورزی به صورت روزانه در بازار حضور یافته و وضعیت قیمت‌ها و عرضه را رصد می‌کنند گفت: همه واحدها موظف به ارائه فاکتور خرید هستند.

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.