سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نجار در دیدار با نمایندگان اوچا مطرح کرد؛

لزوم نگاه آینده نگرانه به پدیده تغییرات اقلیمی و خروج از بحران

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: تبادل اطلاعات، اطلاع رسانی جهانی، ظرفیت سازی و انتقال منابع از جمله روش‌هایی هستند که می‌تواند در زمینه خروج از بحران تغییرات اقلیمی راهگشا باشد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان مدیریت بحران کشور، اسماعیل نجار رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به اینکه مخاطرات زیادی در ایران وجود دارد اظهار کرد: تغییرات اقلیم در جهان معظل بزرگی است که در ایران تاثیرات زیادی دارد و به شدت با کمبود بارش مواجه هستیم.

وی افزود: بر اثر برداشت بی رویه از آب‌های زیر زمینی با مساله بی آبی و فرونشست مواجه شدیم که این مساله هزینه‌های زیادی را در بخش‌های مختلف اقتصادی و اجتماعی به بار آورده است.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با تاکید بر استفاده از فاضلاب برای صنعت گفت: نگاه آینده نگرانه به پدیده تغییرات اقلیمی می‌تواند نگاه سایر کشور‌ها را به این مساله معطوف و راهکارهی برون رفت از این بحران را شناسایی و اجرا کند.

وی به تبادل اطلاعات، اطلاع رسانی جهانی، ظرفیت سازی و انتقال منابع از جمله روش‌هایی هستند که می‌تواند در این زمینه راهگشا باشد.

نجار به تجارب ایران در مدیریت مخاطرات طبیعی اشاره و افزود: اوچا می‌تواند در حوزه آموزش، انتقال تجهیزات نوین و در اختیار قراردادن اطلاعات نقشه‌های ماهواره‌ای کمک خوبی به ایران کند.

گفتنی است، دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد (اوچا) بخشی از دبیرخانه سازمان ملل متحد است که مسئولیت گردهم‌آوری بازیگران امور بشردوستانه را بر عهده دارد تا از پاسخگویی منسجم به موارد اضطراری یقین حاصل کند.


بیشتر بخوانید

توسعه و تقویت شبکه‌های لرزه‌نگاری، شتاب نگاری و GPS در استان‌ها


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.