سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مازندران عاری از اُمیکرون

کرونای اُمیکرون تاکنون در مازندران دیده نشده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از ساری،قاسم اویس سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: هیچ گزارشی از موارد ابتلا به کرونای امیکرون تاکنون در استان مشاهده نشده است.

او با اشاره به وضعیت مدیریت شده و باثبات کرونا در مازندران، گفت شاهد افزایش موارد ابتلا طی روز گذشته در استان بودیم که در این زمینه باید منتظر روز‌های آینده باشیم، اما موضوع مهمی که ما را نگران می‌کند کاهش سطح رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی بوده که زیر ۵۰ درصد است.

اویس با بیان اینکه ۹۵ درصد از مردم مازندران دز اول واکسن کرونا را دریافت کردند، گفت: همچنین تزریق واکسن در دز دوم به ۸۴درصد رسیده که لازم است افرادنسبت به تزریق دز دوم اقدام کنند.

او گفت: یک میلیون و ۲۳۰هزار نفر از جمعیت بالای ۴۰ سال که دز دوم واکسن را تزریق کردند لازم است نسبت به تزریق دز سوم واکسن اقدام کنند، ولی تاکنون معادل ۷.۹ درصد واکسن تزریق کردند.

اویس در جمعیت دانش‌آموزی نیز تزریق واکسن در دز اول به ۹۷درصد و در دز دوم به ۸۳.۹ درصد رسیده که لازم است خانواده‌ها نسبت به تزریق واکسیناسیون فرزندان اقدام کنند.

اویس با بیان اینکه تاکنون میزان تزریق واکسن در مازندران به ۴میلیون و ۲۹۶هزار و ۴۴۷ دز رسیده است، گفت: درصد واکسیناسیون بالای ۶۰ سال به ۹۵.۳، واکسیناسیون ۵۰ تا۶۰ سال به ۹۶.۹، واکسیناسیون ۴۰ تا ۵۰ سال به ۹۱.۳، ۳۰ تا ۴۰ سال به ۸۸ و ۲۰ تا ۳۰ سال به ۸۶ درصد رسیده است.
انتهای پیام/س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.