سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حفاظت از تپه تاریخی چال‌خندق سمنان وارد گام دوم شد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: گام دوم سامان‌دهی و حفاظت کالبدی از تپه تاریخی چال خندق آغاز می‌شود.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، حمیدرضا دوست‌محمدی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: گام دوم سامان‌دهی اثر تاریخی چال خندق یا دژ چرمنه سمنان با ایجاد حصار حفاظتی برای جلوگیری از ورود معتادان به فضا‌های تاریخی و مرمت حفاظتی شامل پی‌سازی بخش آسیب‌دیده اطراف این تپه تاریخی انجام می‌شود.

ضرغامی، وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در بازدید از تپه تاریخی چال خندق سمنان، در قالب برنامه‌های سفر آبان ۱۴۰۰ دولت سیزدهم به استان، ساماندهی محوطه این منطقه تاریخی را خواستار شد و در حساب توئیتری خود در گزارشی از سفر به سمنان، نوشته بود: دستوراتی برای نجات‌بخشی اثر تاریخی۲ هزار ساله در این شهر صادر کردم.

او گفت: مرحله نخست سامان‌دهی تپه تاریخی چال خندق پس از بازدید وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از محوطه این تپه تاریخی آغاز شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان ادامه داد: در مرحله نخست سامان‌دهی و حفاظت کالبدی از این اثر تاریخی، پاک‌سازی محیطی بنا انجام شد.

تپه چال خندق مربوط به دوران پیش از تاریخ است و در ۹ اردیبهشت ۱۳۸۲ با شماره ۸۶۲۱ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

انتهای پیام / ن 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.