سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر جهاد کشاورزی:

بدون تحقیقات، امنیت غذایی امکان پذیر نیست

ساداتی نژاد گفت: سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی به برندسازی نیاز دارد چرا که مسئولان هم «تات» را نمی‌شناسند و باید بر روی آن کار کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی در مراسم ملی تجلیل از برگزیدگان بخش کشاورزی و منابع طبیعی گفت: بنده معتقدم وقتی تحقیقات و پژوهش نباشد، همانند آدم کور هستیم چرا که حرکت بدون پژوهشگران نادرست است.

او افزود: هیچ حرکت و تصمیمی در حوزه کشاورزی بدون جایگاه «تات» نباید، اتفاق بیفتد و تات هم نباید اجازه دهد در حوزه کشاورزی ایران اتفاقی بیفتد. بین کشاورز پیشرو تا متوسط عملکرد ۱۰ ها برابر فاصله است. به عنوان مثال کشاورز پیشرو ۱۳۰ تن انگور تولید می‌کند، در حالی که متوسط عملکرد ۱۱ تن است.

وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر برندسازی تات،گفت: سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی به برندسازی نیاز دارد، چرا که مسئولان هم تات را نمی‌شناسند و باید بر روی آن کار کرد.

او ادامه داد: بنده معتقدم بدون «تات»، امنیت غذایی نیست و این موضوع را تک تک کشاورزان و دامداران ایران باید بدانند که برای ثروتمندشدن راهی جز متصل شدن به تات نیست. تمامی کشاورزان سازمان تحقیقات را باید به عنوان پناهگاه و محلی برای همفکری و پیدا کردن راهکار و مشکلات خود بدانند و به هیچ عنوان ارتباط خود را با این سازمان قطع نکنند.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: با وجود آنکه نقش این سازمان در هم‌افزایی علوم کشاورزی و تبدیل آن‌ها به محصول سر سفره غیرقابل انکار است، از این رو دانشکده‌های کشاورزی باید زیرمجموعه سازمان تات باشند یا حداقل مجازا این کار را انجام دهیم؛ چرا که متصل کردن جامعه محققان و دانشگاه‌ها به نفع بخش کشاورزی است.

ساداتی نژاد ادامه داد: با وجود اختلاف ۱۰ برابری تولیدات کشاورزی، کشاورزان پیشرو با متوسط عملکرد، به کمک پژوهشگران و محققان باید شکاف تولید را کم کنیم تا تمامی کشاورزان به سطح قابل قبول تولید برسند.

به گفته او، بخش خصوصی در سازمان تات باید دفتر داشته باشد و همواره امتیازاتی را به بخش خصوصی دهیم.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: کار‌ها و اقدامات سازمان تات را باید ریال کرد چرا که هر چقدر توصیفی حرف بزنیم، حس مشترکی راجع به جایگاه این سازمان نمی‌گیرند. به عنوان مثال بذری که تولید شده  چقدر بر تجارت داخلی و خارجی نقش دارد و می‌تواند صرفه جویی ارزی داشته باشد.

او گفت: سازمان تحقیقات یک برند برای بخش کشاورزی است که بدون آن این بخش کارایی خود را از دست می‌دهد، اما الان شرایط به گونه‌ای است که حتی مسئولان کشور ارزش واقعی این سازمان را نمی‌شناسند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.