سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرعامل بنیاد برکت خبر داد؛

اشتغال‌زایی برای کولبران و سوخت‌بران /مهاجرت معکوس در بیش از ٢ هزار روستا

مدیرعامل بنیاد برکت از طرح بنیاد برای اشتغالزایی کولبران و سوختبران و همچنین مهاجرت معکوس در بیش از ۲ هزار روستا خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، محمد ترکمانه مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام از تمرکز ویژه بر حوزه کولبری خبر داد و گفت: بنیاد در مناطق مرزی در غرب کشور حضور پیدا کرده و تاکنون بیش از ۴ هزار طرح اشتغال برای کولبری ایجاد شده است. همچنین به کولبران علاوه بر ارائه تسهیلات، آموزش و مشورت هم می‌دهیم.

او با تاکید بر اشتغال‌زایی برای سوخت‌بران در سیستان و بلوچستان گفت: چند ماهی است در این حوزه هم ورود داشته‌ایم و بنا داریم ٢ هزار طرح اشتغال را در این حوزه فعال کنیم.

ترکمانه اظهار کرد: همه طرح‌های اشتغال‌زایی برکت با کمک مجریان و تسهیل‌گران که شناخت کاملی از منطقه دارند انجام می‌شود. در حال حاضر، بیش از ٨٠٠ تسهیل‌گر برکت در کشور فعال هستند.

او با اشاره به اینکه مهاجرت معکوس دغدغه کشور است افزود: در قالب طرح «به روستا برمی‌گردیم» فرآیند مهاجرت معکوس در ٢ هزار و ۶ روستای کشور اجرایی شده است.

مدیرعامل بنیاد برکت افزود: یکی از طرح‌های ویژه ما «روستای بدون بیکار است» که تا به امروز در ١٠٠ روستا این طرح اجرا شده است. پس از اجرای این طرح، نه تنها فرد بیکاری در روستا نمی‌ماند که حتی مهاجرت معکوس نیز رخ می‌دهد.

ترکمانه گفت: بیش از ٩۵ درصد کسب و کار‌های برکت پایدار هستند و همچنین امروزه کارآفرینان بنیاد زیر یک درصد معوقه بانکی دارند که به معنی فعال بودن کسب و کارشان است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.