سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سفیران عشقی که یاری رسان نیازمندان هستند

جمعی از بانوان یزدی با جمع آوری پسماند‌های کاغذ و مقوا، هزینه فروش آن را صرف امور فرهنگی، آموزشی، تربیتی و کمک به نیازمندان می‌کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، صابری مسوول گروه سفیران عشق گفت: این گروه حدود پنج سال است که در زمینه‌های فرهنگی، تربیتی، آموزشی و کمک به نیازمندان فعالیت می‌کند.

او با بیان اینکه گروه سفیران عشق وابسته به هیچ نهاد یا ارگان دولتی نیست، افزود: این گروه هزینه‌های خود را از طریق جمع آوری پسماند‌های کاغذ و مقوا تامین می‌کند.

راغبیان بانوی فعالی که باهمت و پیگیری اش، جمعی را تشویق به جمع آوری پسماند‌ها کرده و علاوه بر تامین مالی گروه سفیران سایر گروه‌های فرهنگی را نیز حمایت و همراهی می‌کند، گفت: از این طریق تاکنون، به بیش از پانصد خانواده در زمینه‌های تهیه و تکمیل جهیزیه، خرید لوازم آموزشی، امور درمانی و مراسم‌های مذهبی و تربیتی کمک شده است.

او افزود: هر سه ماه یک بار طی فراخوانی که به اعضای گروه زده می‌شود، حدود پانصد کیلوگرم کاغذ و مقوا جمع آوری می‌شود.

راغبیان تصریح کرد: در این طرح علاوه بر اعضای گروه، همسایه‌ها و آشنایان هم مشارکت دارند و حتی شهرستان‌های اطراف استان از جمله میبد، اشکذر و تفت هم کمک می‌کنند.

بانوی فعال یزدی بیان داشت: هر کدام از اعضای گروه، محله‌های اطراف خود را با این کار درگیر کرده اند تا علاوه بر فرهنگ سازی به محیط زیست هم کمک کنند.

راغبیان گفت: تاکنون بیش از صد خانواده در زمینه جمع آوری کاغذ و مقوا به ما کمک می‌کنند.

او افزود: اعضای این گروه داوطلبانه فعالیت‌های خود را انجام می‌دهند و حتی جابجایی و نگهداری پسماند‌ها هم به همت اعضا انجام می‌شود.

مسوول طرح جمع آوری پسماندها ادامه داد: اگر خیران در زمینه حمل و نقل پسماند‌ها و نگهداری پسماند در یک مکان مناسب یاری رسان باشند، می‌توان حجم فعالیت‌ها را گسترده‌تر کرد.

بانوی فعال یزدی تاکید کرد: با استفاده از همین پسماند‌ها می‌توان لبخند را به نیازمندان هدیه داد، مهم این است که فرهنگ تفکیک پسماند‌ها همراه با دغدغه مندی اجتماعی در هر خانواده‌ای باشد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.