سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پیگیری مشکلات پرورش دهندگان ماهی در الموت

معاون حفاظت و بهره برداری آب منطقه‌ای گفت: مجوز‌هایی که پرورش دهندگان ماهی در الموت ارائه می‌دهند مربوط به حریم رودخانه است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، تعدادی از مالکان و پرورش دهندگان ماهی درالموت شرقی با شکایت آب منطقه‌ای به دادگاه معرفی شدند.

منصوری معاون حفاظت و بهره برداری آب منطقه‌ای در گفتگو با بخش خبری ۲۰ در این باره گفت: مجوز‌هایی که پرورش دهندگان ماهی در الموت ارائه می‌دهند مربوط به حریم رودخانه است که بر آن مالکیت دارند در حالی که موضوع مورد بحث ما مربوط به بستر رودخانه است که در مالکیت وزارت نیرو و دولت قرار دارد.

منصوری افزود: در سیلاب بعضی از پرورش دهندگان ماهی دچار خسارت شدند که همین نشان از فعالیت آن‌ها در بستر رودخانه دارد.

وی اضافه کرد: برای حل مشکل پرورش دهندگان ماهی در این منطقه جلسات مختلفی با آن‌ها برگزار شد که موضوع قضایی آخرین اقدام ما در این زمینه است.

معاون حفاظت و بهره برداری آب منطقه‌ای گفت: در جلسه‌ای که پارسال با پرورش دهندگان الموت برگزار کردیم قرار بر این شد که آن‌ها مشاوری معرفی کنند تا با انجام مطالعه یک دیوار حفاظتی برای آن‌ها ایجاد شود که این موضوع پیگیری نشد.

منصوری افزود: حالا با توجه به خسارت سیل الموت مجبور به اجرای قانون هستیم.

باقری عضو هیئت مدیره تعاون آبزیان استان هم گفت: بنا بر بند سوم صورت جلسه پارسال قرار بود که نمایندگانی از آبزی پروری، شیلات و امور آب از منطقه بازدید کنند که این بازدید بدون حضور نمایندگان انجام شد.

وی افزود: بر اساس قانون موظفیم متقاضیان آبزی پروری به امور آب منطقه‌ای معرفی شوند که تخصیص اولیه را بگیرند بعد مجد پروانه تاسیس صادر می‌شود و سپس برای صدور پروانه بهره برداری به امور آب ارجاع داده می‌شوند.

باقری گفت: اداره امور آب منطقه‌ای پس از بازدید نهایی پروانه بهره برداری را صادر می‌کند.

وی افزود: وقتی امور آب منطقه‌ای پروانه صادر می‌کند یعنی همه موارد حقوقی خود را در نظر گرفته است.

عضو هیئت مدیره تعاون آبزیان استان گفت: همه پرورش دهندگان ماهی در الموت تشریفات قانونی را طی کرده و مجوز دارند.

معاون حفاظت و بهره برداری آب منطقه‌ای هم در رابطه با مجوز‌های صادر شده از سوی این اداره گفت:این مجوز‌ها مربوط به برداشت از منابع آب سطحی است.

منصوری افزود: این اداره همچنان پایبند صورت جلسه سال گذشته است و آمادگی دارد تا با تولید کنندگان همکاری داشته باشد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.