سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس‌جمهور ترکمنستان خواستار تحکیم روابط با ایران شد

رئیس‌جمهور ترکمنستان از فرستاده‎های خود به کشورهای مختلف از جمله ایران خواست تا روابط خود با دولت این کشورها را مستحکم کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، «قربانقلی بردی محمداُف» رئیس‌جمهور ترکمنستان، از سفرای خود در ایران، روسیه، قزاقستان و جمهوری آذربایجان، خواست تا روابط ترکمنستان را با دولت این کشور‌ها مستحکم کنند.

این مقام ارشد ترکمنستان از سفیرهای خود خواست که به تقویت روابط با این کشور‌ها بپردازند تا آمادگی‌های لازم برای اجلاس سران کشور‌های حاشیه خزر انجام شود.

محمداُف در بخشی از سخنان خود گفت: «اجلاس خزر امسال به دلایلی برگزار نشد، اما زمانی که شرایط بهتر شود، به سرعت این نشست را در بهترین حالت برگزار خواهیم کرد.»

هفته گذشته پانزدهمین نشست سران سازمان همکاری اقتصادی (اِکو) به میزبانی ترکمنستان در شهر «عشق آباد» برگزار شد. در این نشست «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه کشورمان، به همراه «سید ابراهیم رئیسی» رئیس‌جمهور کشورمان، حضور داشتند.

حسین امیرعبداللهیان در حاشیه این نشست با «خسرو ناظری» دبیرکل سازمان همکاری اقتصادی اکو، نیز ملاقات کرد و برگزاری موفق پانزدهمین نشست سران اکو در عشق آباد را به دبیرکل و اعضای دبیرخانه این سازمان تبریک گفت.

سازمان همکاری‌های اقتصادی اکو یکی از سازمان‌های مهم منطقه‌ای است که ایران یکی از مؤسسان آن است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۱:۲۰ ۲۲ آذر ۱۴۰۰
همسایه باید همیشه هوای همسایه رو داشته باشه چون خیر و شرش فورا بهش میرسه