سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

٣٠٠ هزار قطعه بچه ماهی در استخر‌های خاش رهاسازی شد

مدیر جهادکشاورزی خاش گفت: از ابتدای امسال تاکنون افزون بر ٣٠٠ هزار قطعه بچه در استخر‌های دومنظوره کشاورزی این شهرستان رهاسازی شده است.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان  ،  از زاهدان ،  شیرزاد کمالی   مدیر جهادکشاورزی خاش   گفت: از ابتدای امسال تاکنون با همکاری اداره کل شیلات آب‌های داخلی، افزون بر ٣٠٠ هزار قطعه بچه ماهی قزل آلا، ماهی سفید، فیتوفاگ و آمور در استخر‌های دومنظوره کشاورزی این شهرستان رهاسازی شده است.

شیرزاد کمالی  گفت: یکی از پتانسیل‌های توسعه آبزی پروری در خاش وجود ۲۵۰ استخر دو منظوره کشاورزی برای پرورش ماهیان گرمابی و سرد آبی است که سالیانه حداقل ١٠ باب استخر جدید نیز در منطقه ساخته می‌شود.

وی ظرفیت تولید ماهی استخر‌های دومنظوره موجود شهرستان خاش را حدود ۶۰۰ تن ماهی گرمابی و سردآبی ذکر و پیش بینی کرد: با توجه به میزان بچه ماهی توزیع شده پیش بینی می‌شود ۷۵۰ تن ماهی از استخر‌ها برداشت و روانه بازار شود.

یوسف شهرکی رییس شیلات خاش نیز  گفت: خاش به دلیل برخورداری از شرایط مناسب آب و هوایی از قطب‌های مهم پرورش ماهی در سیستان و بلوچستان به شمار می‌رود و با تولید افزون بر ۲۰۰ تن ماهی سرد و گرم آبی و قزل آلا رتبه ممتاز استان را داراست.

 آبزی پروران خاش همه ساله با شرکت در کارگاه‌های آموزشی تولید، پرورش و بهداشت آبزیان ضمن آشنایی با شیوه‌های نوین رشد و تکثیر انواع آبزیان با بیماری‌های شایع ماهیان گرم آبی، سردآبی و نحوه درمان آن‌ها آشنا می‌شوند.

تنوع آب و هوایی و شرایط مناسب اقلیمی زمینه را برای پرورش ماهیان سردآبی و گرم آبی در این شهرستان فراهم کرده است.

خاش از توابع سیستان و بلوچستان در ۱۸۵ کیلومتری جنوب زاهدان مرکز این استان و در مسیر ترانزیتی چابهار - میلک واقع شده است.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.