سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لزوم توزیع عادلانه نیروی انسانی متخصص در مناطق محروم

فرمانده ستاد مقابله با کرونا تهران، گفت: توزیع عادلانه نیروی انسانی متخصص در مناطق محروم لازم و ضروری است و باید بومی گزینی را در مناطق محروم اجرایی کنیم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا زالی فرمانده ستاد مدیریت مقابله با بیماری کرونا در کلانشهر تهران، درنشست بررسی ظرفیت رشته‌های پزشکی با حضور نمایندگان سازمان جهانی بهداشت WHO که در ستاد کرونایی تهران برگزار شد، گفت: باید برای پزشکانی که قصد ارائه خدمات ویژه در مناطق محروم را دارند تسهیلات رفاهی، کم بهره و فرصت‌های رفاهی خوب و همچنین امتیاز‌های شغلی مطلوب در نظر گرفته شود.

او افزود: همچنین باید قوانین ویژه ای برای حضور این متخصصان در مناطق محروم وضع شود، زیرا با قرار دادن چنین تسهیلاتی می توان ذهن آنها را از دغدغه مشکلات اقتصادی دور کرد.

زالی بیان کرد: آموزش‌های پزشکی باید در مناطق محروم گسترش و بومی گزینی را در مناطق محروم اجرایی کنیم، از معیار رشته ها برای انجام بومی گزینی در استان ها تخمین میزان نیروی انسانی نسبت به جمعیت، آمایش بیماری‌ها، نوع زیست بوم هر منطقه است.

او ادامه داد: کمبود نیروی انسانی یک مقوله جهانی است، که البته برای رفع این مشکل راهکار‌هایی پیشنهاد شده است، البته نباید از گسترش فرهنگ خود مراقبتی که یکی از سیاست‌های ابلاغی مهم کشور است نیز غافل شد.

زالی بیان کرد: فعالیت های تیمی حوزه سلامت باید گسترش پیدا کند تا نیاز‌های این حوزه به سرعت برطرف شود، زیرا متولیان سلامت کشور در نظر دارند، به موضوع فناوری‌های نوین مانند: نرم افزار‌های جدید برای بیمار یابی در نقاط دور کشور توجه بیشتری داشته باشند، زیرا با این کار  بیماران بیشتری می توانند در مدت زمان کوتاه تر درمان شوند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.