سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حمایت از ۴۰ دانش آموز به همت دانشجو معلمان

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: ۴۰ دانش آموز بی سرپرست و بد سرپرست استان از حمایت دانشجو معلمان در قالب طرح چهل چراغ برخوردار شدند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، واقعی مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی در آیین اختتامیه طرح چهل چراغ و تجلیل از ۱۶ دانشجو معلم فعال دراین طرح، گفت: در این طرح حمایت و سرپرستی از ۴۰ دانش آموز بی سرپرست، بد سرپرست و نیازمند به ۴۰ دانشجو معلم تحت عنوان فرزند معنوی با هدف تعالی برنامه‌های آموزشی و تربیتی، فرهنگی و اخلاقی، اقتصادی و کار آفرینی و حمایت‌های مادی و معنوی واگذار شد.

او گفت: طرح چهل چراغ در شهرک‌های اقماری و روستای حسین آباد سادات از توابع مرکز استان برگزار شد و در شاخه فردی، دانشجو معلم حمایت همه جانبه را از کودک بی سرپرست برعهده گرفته و به صورت خصوصی با او در ارتباط بوده و علاوه بر آشنایی با زندگی دانش آموز به حمایت‌ از او پرداخته است.

واقعی گفت: در شاخه گروهی نیز با توجه به شرایط کرونایی کشور و لطمه خوردن به وضعیت تحصیل دانش آموزان، فعالیت‌های آموزشی وتربیتی، فعالیت‌های فرهنگی و تربیتی توسط دانشجو معلمان به دو صورت حضوری و مجازی در مکان‌های آموزشی و فرهنگی انجام شد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: بهبود وضعیت تحصیلی دانش آموزان محروم از امکانات، برقرای عدالت آموزشی، جلوگیری از ترک تحصیل دانش آموزان، شناسایی استعداد‌های دانش آموزان، پشتیبانی آموزشی و تحصیلی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی و فوق برنامه، ارتقای سطح علمی دانش آموزان ضعیف، برگزاری کارگاه‌های مشاوره تحصیلی، مشاوره خانواده، بازدید‌های علمی و آموزشی و برگزاری کارگاه‌های مهارت محور در جهت شکوفایی استعداد دانش آموزان از دیگر اهداف این طرح است.

او گفت: طرح چهل چراغ در جشنواره ملی جوان نوآور ماندگار حائز رتبه برتر شد و دیپلم افتخار نشان شهید موسوی را کسب کرد.

انتهای پیام/ س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.