سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فرماندار ویژه دهلران:

کمبود بودجه شهرداری‌ها از محل منابع استانی و توازن جبران شود

عسگری گفت: تخصیص ۱۰۰ درصدی بودجه شهرداری‌ها از محل استانی و توازن باعث رفع عقب ماندگی‌های این نهاد‌های خدمت رسان با توجه به عدم تخصیص اعتبارات از محل نفت می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام، مجید عسگری معاون استاندار و فرماندار ویژه دهلران در آئین تودیع و معارفه شهردار جدید دهلران، گفت: یکی از چالش‌های جدی در حوزه اعتبارات شهرستان با توجه به نفت خیز بودن از محل فروش سه درصد نفت است، چراکه با توجه به شرایط موجود در فروش نفت و گاز تاکنون تخصیصی از این محل نداشته ایم و این باعث مشکلات عمده برای پروژه‌های عمرانی و دستگاه‌ها شده است.

او بیان کرد: با توجه به این شرایط نیاز است سازمان برنامه و بودجه کشور و برنامه و بودجه استان برای این موضوعات از محل اعتبارات استان و توازن با تخصیص ۱۰۰ درصدی این عقب ماندگی را جبران کند.

فرماندار ویژه دهلران بر ضرورت تعیین تکلیف وضعیت دهیاران جدید که معرفی شده اند، تاکید کرد و گفت: علیرغم گذشت چهار ماه از فعالیت شورا‌های دوره ششم وضعیت دهیاران معرفی شده مشخص نشده است.

عسگری به مشکلات آبگرم برای وسایل برقی مردم و ادارات و خسارات ۱۷۰ میلیارد ریالی به مردم اشاره کرد و افزود: پروژه ساماندهی آبگرم با ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجرا است اما بدلیل عدم تخصیص اعتبارات این پروژه از محل نفت بهره برداری نشده که نیازمند تسریع در تکمیل می‌باشد.

او با اشاره به مشکلات مسکن مهر و آماده بودن ۸۰۰ واحد برای بهره برداری مطرح کرد: بهره برداری از این واحد‌ها در کاهش اجاره‌ها و سکونت مردم نقش موثری دارد اما متاسفانه با مشکلات زیرساختی مواجه است که البته آسفالت و تکمیل زیرساخت‌های آن‌ها از عهده شهرداری‌ها خارج و نیازمند مساعدت‌های استانی است.

فرماندار ویژه دهلران به مشکلات حقوق و معوقات شهرداری‌ها و فرسودگی ماشین آلات آن‌ها هم اشاره و اضافه کرد: همدلی و جلب مشارکت‌های عمومی نقش موثری در پیشرفت پروژه‌ها دارد.

عسگری به محدودیت منابع و بهره وری حداکثری از این منابع نیز اشاره کرد و گفت: چند برابر کردن سرانه فضای سبز در یک افق ۴ ساله باید مد نظر باشد

در پایان از خدمات چهار سال و ۶ ماهه عیسی رضایی شهردار سابق دهلران تقدیر و امین اله جامسحر با حکم بهرام نیا استاندار ایلام جایگزین وی شد.

انتهای پیام/ ن

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.