سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ورود بنیاد پژوهش‌های آستان قدس رضوی به عرصه بین‌الملل

رئیس بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی یکی از مأموریت‌های اصلی این بنیاد را حضور جهانی در عرصه پژوهش عنوان کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، احد فرامرز قراملکی رئیس بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی گفت: این سیاست‌گذاری‌های پژوهشی بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی بر پایه سه محور فعالیت‌های جهانی به معنای حضور جهانی در عرصه پژوهش و عرضه محصولات، همکاری‌های مشترک با سایر مراکز وابسته به آستان قدس رضوی و انجام پژوهش‌هایی با نیاز‌های علمی و پژوهشی آستان قدس رضوی بنا نهاده شده است.

وی گفت: در کتاب «حسابداری وقف» کوشش شده با بهره‌گیری از مشاوره‌های فقهی و حسابداری با آگاهان این حوزه‌ها، الگویی برای دستیابی به نظام گردشگران مالی موقوفات در بستر حسابداری تعهدی ارائه شود.

رئیس بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی گفت: در کتاب «خادم تراز» نیز چهل شایستگی خادم امام رضا (ع) تبیین شده که خادمان بارگاه ملکوتی را در معرفت‌افزایی هر چه بیشتر و آراسته شدن به این شایستگی‌ها به مقام خادم تراز اهل بیت (ع) رهنمون می‌سازد.

قراملکی با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون ۴۱ جلد کتاب در نوبت اول و ۹۷ جلد اثر از سوی این مرکز تجدید چاپ شده است، گفت: از ابتدای تأسیس بنیاد تاکنون موفق شده‌ایم ۲ هزار و ۳۲۸ جلد کتاب را منتشر و روانه بازار نشر کنیم.

۹۵ سال سابقه پژوهش در آستان قدس رضوی

جلال حسینی رئیس سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی گفت: در سه سال آینده باید ۵۰ درصد دانش را در موضوعات ذکر شده تولید کنیم و از همین رو مجموعه‌های بنیاد پژوهش‌های اسلامی، کتابخانه‌ها و موزه‌ها و دانشگاه‌های علوم اسلامی رضوی و امام رضا (ع) مسئولیت خطیری را بر عهده دارند.

وی گفت: شورای پژوهش آستان قدس رضوی در تسهیل سازی امر پژوهش موثر بوده و در همین خصوص نشریه، مقالات و آخرین یافته‌های علمی و پژوهشی در اختیار پژوهشگران قرار گرفته است. همچنین نزدیک به ۱۳۰ میلیون منبع آماده بهره برداری برای محققان است.

رجوعی رئیس دانشگاه علوم اسلامی رضوی گفت: دانشگاه امام رضا (ع) امسال ۱۰ کتاب تخصصی دانشگاهی را در شمارگان ۵۳۰۰ نسخه به چاپ رساند و یکی از اتفاقات مهم در این دانشگاه افتتاحیه پنل‌های تخصصی ارتباط دانشگاه با صنعت است.

وی گفت: در حال حاضر ۲۴ تیم نوآوری در مرکز نوآوری دانشگاه مشغول فعالیت است و از ایده‌های دانشجویان و اساتید کل کشور استقبال می‌کند. رونمایی از دو اختراع، انتشار ۱۶۰ مقاله و حمایت از پژوهش‌های تقاضا محور با رویکرد نیاز‌های آستان قدس رضوی از برنامه‌های در نظر گرفته شده این مرکز تا پایان امسال است.

انتهای پیام//ا.د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.