سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساکنان جولان اشغالی سوریه:

طرح شهرک سازی رژیم صهیونیستی در جولان اشغالی شکست خواهد خورد

ساکنان جولان اشغالی سوریه با طرح رژیم صهیونیستی برای شهرک سازی در این منطقه مخالفت وتاکید کردند که این طرح شکست خواهد خورد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الاخباریه سوریه، ساکنان جولان اشغالی سوریه اعلام کردند با پایداری در برابر تلاش‌های رژیم صهیونیستی برای کوچاندن اجباری آنها، حتی یک ذره از خاک این منطقه را رها نخواهند کرد.

ساکنان این منطقه تاکید کردند به رژیم صهیونیستی اجازه نخواهند داد که بر خاکشان مسلط شود و اعلام تل آویو درباره طرح جدید احداث دو شهرک صهیونیست نشین با ۱۲ هزار واحد مسکونی در خاک جولان اشغالی سوریه با هدف افزایش شمار شهرک نشینان و تغییر ترکیب اجتماعی این منطقه، به شکست منجر خواهد شد.

از سوی دیگر، بار دیگر شهروندان سوری در یکی از روستا‌های القامشلی با ورود کاروان خودرو‌های نظامی آمریکایی مقابله و آن‌ها را وادار به عقب نشینی از روستای خود کردند.

برخی منابع محلی گفتند کاروانی شامل خودرو‌های زرهی متعدد نیرو‌های آمریکایی به همراه خودرو‌های شبه نظامیان سوریه دمکراتیک موسوم به قسد برای عبور از روستای «المتینیه» در حومه جنوب شرقی شهر القامشلی و حرکت به سمت این شهر تلاش کرد، اما ساکنان این روستا کاروان را با پرتاب سنگ هدف قرار دادند‏، شیشه‌های یکی از خودرو‌ها را شکستند و این کاروان را وادار به بازگشت کردند.

نیرو‌های ترکیه و عناصر وابسته به آن‌ها از مناطق تحت اشغال خود، به تجاوزگری علیه روستا‌ها و تاسیسات حیاتی ادامه می‌دهند. این نیرو‌ها روستای «الدرداره» از توابع «تل تمر» در حومه شمال غربی الحسکه را هدف حملات توپخانه‌ای قرار دادند.

برخی منابع محلی گفتند نیرو‌های ترکیه با همکاری گروه‌های تروریستی وابسته به آن که در دورترین نقطه حومه شمالی الحسکه مستقر شده اند، این روستا را هدف حملات توپخانه‌ای قرار دادند که به منازل شهروندان و اموال عمومی خسارت وارد کرد.

سوریه از سال ۲۰۱۰ و آغاز درگیری‌های داخلی سپس ورود عناصر گروه‌های تروریستی به این کشور وارد جنگ و بحران‌هایی شد که نیرو‌های خارجی به بهانه مبارزه با تروریست‌ها وارد این کشور شدند و هم اکنون و با وجود پیروزی بر داعش و محاصره تروریست‌ها در ادلب، به غارت منابع سوریه و پیشبرد اهداف و منافع خود هستند.

با این حال هفدهمین نشست بین المللی آستانه درباره سوریه روز‌های ۲۱ و ۲۲ دسامبر در «نورسلطان» پایتخت قزاقستان برگزار می‌شود تا بار دیگر بر پایبندی به حفظ حاکمیت سوریه، استقلال، تمامیت ارضی و ادامه جنگ با گروه‌های تروریستی در این کشور تا بیرون راندن کامل آن‌ها تاکید شود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.