سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تصفیه‌ خانۀ فاضلاب پارک فاوا بهره برداری شد

تصفیه خانه فاضلاب پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات با سرمایه گذاری یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال راه اندازی شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، احمد رضایی، مدیر دفتر فنی و خدمات شهری پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات گفت: تصفیه خانه فاضلاب در پارک فاوا مرکزی بوده و آب‌های فاضلاب از سرویس‌های بهداشتی، آبدارخانه‌ها  وارد آن می‌شود.

مدیر دفتر فنی و خدمات شهری پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات با اشاره به این که در مرحله اول جداسازی دانه‌های درشت توسط فیلتر و مِش فولادی صورت گرفته و مانع از ورود آن‌ها به بخش بعدی تصفیه خانه می‌شود، افزود: در مرحله دوم را هوادهی (دانه‌گیری و جداسازی فاضلاب سنگین) است و کانال دانه‌گیر یک مخزن ته نشینی ساده است که در آن دانه‌های همراه با آب از طریق ته نشینی ثقلی جدا می‌شوند.

رضایی گفت: هدف از ایجاد این واحد حذف دانه‌هایی است که به تلمبه‌ها و سایر تجهیزات مکانیکی آسیب وارد کرده و با حرکت در خطوط و مجاری انتقال، سبب خوردگی و رسوب گذاری آن‌ها می‌شوند.

او با اشاره به سرمایه گزاری یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریالی پارک برای راه اندازی این تصفیه خانه افزود: در این تصفیه خانه، دو مخزن هوادهی (حجم هر مخزن ۳۰۰ متر مکعب) وجود دارد.

مدیر دفتر فنی و خدمات شهری پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات گفت: منظور از هوادهی فاضلاب، ورود اکسیژن هوا به درون پساب‌های موجود در تصفیه خانه است که با تجهیزات مختلف و به صورت سطحی و عمقی انجام می‌شود.

رضایی افزود: هوادهی فاضلاب، شرایط را برای رشد میکرو ارگانیسم‌های هوازی و مصرف آلاینده در پساب‌ها بهتر می‌کنند و علاوه بر بهبود شرایط برای رشد میکرو ارگانیسم‌ها و تجزیه مواد آلی توسط آن‌ها، انجام این فعالیت‌ها منجر به جلوگیری از ایجاد بوی زننده، تغییر رنگ و کدورت پساب‌ها در تصفیه خانه خواهد شد.

او مرحله سوم را جداسازی لجن فعال (انعقاد و لخته سازی) بیان کرد و افزود: در مخزن هوادهی یک مرحله کلر زنی انجام می‌شود تا باکتری‌ها و بوی نامطبوع از بین بروند تا بعد از ۲۴ ساعت، وارد مخزن لجن فعال شوند و زمانی که هوادهی صورت گرفت، آب به مخزن لجن فعال (با حجم ۱۷۰ متر مکعب) و سپتیک لجن (با حجم ۲۰۰ متر مکعب) وارد می‌شود.

مدیر دفتر فنی و خدمات شهری پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات گفت: هدف از کاربرد این واحد، تشکیل لخته و سهولت جداسازی آن‌ها به کمک ته‌نشینی و صاف‌سازی است.  

رضایی فناوری این تصفیه خانه را مکانیزه و اتوماتیک  دانست و افزود: این فرآیند بدون دخالت انسان انجام گرفته و صرفاً کارکرد دستگاه‌ها توسط اپراتور در اتاق کنترل هفته‌ای دو بار چک می‌شود.

انتهای پیام/ ر. ن

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.