سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شکوفایی دوباره طلای سفید در مازندران

کشاورزان مازندرانی در ۲ سال اخیر اقبال بیشتری به کشت پنبه از خود نشان داده اند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، هزارجریبی رئیس دفتر پنبه وزارت جهاد کشاورزی گفت: کشت پنبه در ۲ سال اخیر در مازندران افزایش یافته و کشاورزان میل بیشتری به کشت این محصول ارزشمند از خود نشان داده اند.

او با بیان اینکه کشت پنبه در مازندران سابقه دیرینه‌ای دارد، گفت: کشت این محصول در استان زمانی به سطح بسیار کمی نزول کرد و حتی به ۲۶۰ هکتار هم رسیده بود.

هزارجریبی گفت:پیش بینی می‌شود در سال آینده با توجه به سیاست‌های حمایتی که قرار است تدوین شود کشت پنبه به حدود یک هزار هکتار هم در مازندران برسد.

او با بیان اینکه فقط یک نوع بذز سال های گذشته در مازندران کشت می‌شد،گفت: تعداد بذر‌های بیشتری از داخل و خارج از کشور امسال در اختیار کشاورزان قرار داده شد که حق انتخاب داشته باشند.

هزارجریبی گفت:برای بهبود کیفیت پنبه از نوع بذر‌های بدون کرک که بهتر کشت شده،سریع‌تر جوانه می‌زند و رشد بیشتری هم دارد سال آینده در کشور استفاده خواهد شد  که حتما در دسترس کشاورزان مازندرانی هم قرار داده می شد.

او با بیان اینکه پنبه جزو محصولاتی است که نیار به خرید تضمینی توسط دولت نیست، گفت: ۲ سالی است که قیمت بازار از قیمت تضمینی بالاتر بوده و پنبه‌ای دست کشاورزان باقی نمی‌ماند.

رئیس دفتر پنبه وزارت جهاد کشاورزی گفت: کشاورزان از قیمت پنبه در بازار امسال راضی بودند و قیمت این محصول تقریبا ۲ برابر پارسال بود و پیش بینی می‌کنیم که نیازی به ورود دولت در خرید این محصول نباشد.

انتهای پیام/س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.