سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نام نویسی ۶۷ هزار مازندرانی در طرح نهضت ملی مسکن

۶۷ هزار مازندرانی تاکنون در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده اند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از ساری،سید عباس رهگشای معاونت مسکن و ساختمان راه و شهرسازی مازندران با بیان اینکه ثبت نام در طرح نهضت ملی مسکن تا پایان آذرماه امسال تمدید شده است، گفت: ۶۷ هزار نفر تاکنون در استان ثبت نام کرده اند که فعلا ظرفیت برای ثبت نام در ۴ سال وجود دارد.

او گفت: ۴ میلیون واحد در طرح نهضت ملی مسکن برای کل کشور در چهار سال لحاظ شده که سهم مازندران سالانه ۳۸ هزار واحد یا میانگین ۴ ساله ۱۵۵ هزار واحد است.

رهگشای گفت: ۶۰ هراز نفر دربخش شهری و ۷ هزار نفر هم در بخش روستایی استان در این طرج تاکنون ثبت نام کرده اند.

او بیان اینکه گام اول در این طرح تامین زمین است، گفت: دولت عزم جدی را در این باره دارد و از تمامی امکانات و زمین‌های دولتی برای تامین زمین استفاده کرده است.

رهگشای گفت: دستگاه‌های مختلف پای کار آمده و در جلسات مختلف شورای مسکن با حضور استاندار هم این موضوع به جد در حال پیگیری بوده که بخشی از زمین تامین و مابقی در حال تامین است.

او گفت:با توجه به اینکه در استان‌های شمالی مشکل تامین زمین را داریم استفاده از امکانات خود مالک برای این طرح هم در حال استفاده است.

شرایط و نحوه ثبت نام

سید عباس رهگشای معاونت مسکن و ساختمان راه و شهرسازی مازندران گفت:ثبت‌نام نهضت ملی مسکن یک ماه بعد ابلاغ قانون جهش تولید توسط رییس‌جمهور از ۲۸ مهرماه در سامانه saman.mrud.ir آغاز شد و تا ۳۰ آذرماه ادامه دارد.

او گفت:نهضت ملی مسکن یکی از سیاست‌های کلان دولت سیزدهم در حوزه مسکن است که بر اساس این سیاست، احداث ۴ میلیون واحد مسکونی در ۴ سال در برنامه دولت قرار گرفته است.

رهگشای گفت: متقاضیان با داشتن چهار شرط تاهل و سرپرست خانوار بودن، حداقل سابقه ۵ سال سکونت در شهر موردتقاضا، فاقد مالکیت خصوصی و در نهایت عدم استفاده از امکانات دولتی از اول انقلاب در حوزه مسکن، می‌توانند نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

او گفت:بر اساس این قانون، زنان خودسرپرست مشروط به داشتن حداقل ۳۵ سال سن، معلولان جسمی و حرکتی با ۲۰ سال سن، می‌توانند در قانون جهش تولید مسکن (نهضت ملی مسکن) مشارکت داشته باشند.

رهگشای گفت: همچنین، قانون برای سرپرستان خانوار، محدودیت سنی نگذاشته است چرا که این افراد سرپرست خانوار تعریف می‌شوند و برای قانونگذار متاهل یا سرپرست خانوار بودن ملاک است.

او گفت: زنان و مردان سرپرست خانوار که به دلیل متارکه به صورت مجردی زندگی می‌کنند و سرپرست فرزندان خود هستند خانوار تلقی شده و بدون ملاک سن می‌توانند ثبت‌نام کنند.

رهگشای گفت: بر اساس مصوبه تازه شورای‌عالی مسکن، مردان مجرد بالای ۴۵ سال سن و بیماران خاص با تاییدیه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، امکان ثبت‌نام در نهضت ملی مسکن را دارند.
انتهای پیام/س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.