سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز به کار جشنواره ملی تئاتر "مرصاد" از امروز

جشنواره ملی تئاتر "مرصاد" از امروز (۲۰ آذر) با شروع رقابت در سه بخش نمایشنامه نویسی، نمایشنامه خوانی و تئاتر صحنه‌ای در اسلام آبادغرب آغاز به کار کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، خسرو تمری رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اسلام آبادغرب با بیان اینکه این دوره جشنواه در چهار بخش نمایشنامه خوانی، نمایشنامه نویسی، تئاتر صحنه‌ای و تئاتر خیابانی برگزار می‌شود گفت : امروز (۲۰ آذر) شاهد آغاز به کار جشنواره تئاتر مرصاد در سه بخش نمایشنامه خوانی، نمایشنامه نویسی و تئاتر صحنه‌ای هستیم.

او از ارسال ۲۰۵ اثر از ۲۷ استان کشور به دبیرخانه این جشنواره خبر داد و گفت : با داوری‌ها و بازبینی‌های صورت گرفته، پنج گروه برای رقابت در بخش نمایشنامه خوانی، ۱۰ گروه برای رقابت در بخش تئاتر صحنه ای، پنج نمایشنامه نویس و هشت تا ۱۲ گروه برای رقابت در بخش تئاتر خیابانی این دوره جشنواره انتخاب شده اند.

تمری افزود: در بخش نمایشنامه نامه خوانی پنج گروه با یکدیگر به رقابت می‌پردازند که این پنج گروه از امروز به مدت پنج روز در شهرستان‌های کرمانشاه، کنگاور، اسلام آبادغرب، گیلانغرب و روانسر اجرای برنامه برای عموم خواهند داشت.

او افزود: این پنج گروه در نهایت از ۳ تا ۷ دی ماه به اسلام آبادغرب آمده و رقابت اصلی خود را آن زمان در حضور هیات داوران خواهند داشت.

تمری ادامه داد: در نهایت در آیین اختتامیه جشنواره از برترین هنرمندان ایفای نقش در نمایشنامه خوانی تجلیل می‌شود.

او افزود: در بخش تئاتر صحنه‌ای هم که از امروز آغاز شده ۱۰ گروه از هفت استان زنجان، اصفهان، هرمزگان، کهکیلویه و بویر احمد، همدان، لرستان و کرمانشاه با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

تمری گفت: این گروه‌ها از امروز اجرا‌های خود را برگزار کرده و روزانه یک گروه اجرای برنامه داشته و از اجرای خود فیلم تهیه کرده و برای هیات داوران ارسال می‌کند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه گفت: اجرای این گروه‌ها در استان‌ها خود برای عموم آزاد بوده و امکان پخش آنلاین آن نیز درفضای مجازی فراهم شده است.

تمری افزود: از ۲ تا ۷ دی ماه نیز فیلم اجرای گروه‌ها در اسلام آبادغرب بر روی پرده اکران شده و داوران بررسی‌های لازم را انجام داده و برگزیدگان را بر اساس فیلم‌های ارائه شده انتخاب می‌کنند.

این مسئول افزود: در بخش تئاتر صحنه‌ای نیز در اختتامیه جشنواره گروه‌های برتر و برگزیدگان در زمینه کارگردانی، بازیگری مرد و زن، نویسندگی، طراحی صحنه، طراحی نور و ... انتخاب می‌شوند.

تمری به بخش نمایشنامه نویسی این جشنواره اشاره کرد و گفت: دراین بخش پنج نمایش نامه به عنوان آثار منتخب برگزیده شده اند که برگزیدگان این بخش هم در آیین اختتامیه جشنواره معرفی خواهند شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اسلام آبادغرب از برگاززی آیین اختتامیه بخش اول این جشنواره در هفتم دیماه امسال خبر داد و افزود: اختتامیه این جشنواره در شهرستان اسلام آبادغرب برگزار شده و برترین‌ها در سه بخش نمایشنامه خوانی، نمایشنامه نویسی و تئاتر صحنه‌ای معرفی می‌شوند.

تمری بخش دیگر این جشنواره را تئاتر خیابانی عنوان کرد و افزود: برگزاری این بخش از جشنواره دلیل شرایط کرونایی و بهبود وضعیت جوی به اسفندماه موکول شده است.

او ادامه داد: در این بخش هشت تا ۱۲ گروه با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

تمری افزود: اجرای این گروه‌ها در اسلام آبادغرب و شهرستان‌های اطراف خواهد بود و در نظر داریم گستره جغرافیایی برگزاری جشنواره را گسترش دهیم.

او افزود: این بخش از جشنواره هم همزمان با هفته شهدا از ۲۲ تا ۲۵ اسفند ماه برگزار شده و در پایان نفرات برگزیده این بخش هم معرفی خواهند شد .

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.