سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قاب‌های فراموش‌نشدنی ۲۰۲۱

دفن‌شدن یک‌شهر در دریای‌خاکستر، تلاش برای ساخت واکسن کرونا، غذادادن به بزرگ ترین حیوان جهان و ... از تاثیرگذارترین عکس‌های سال به انتخاب تایمز است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، روز‌های زیادی تا پایان سال ۲۰۲۱ باقی نمانده، سالی پر فراز و نشیب برای همه مردم جهان. شاید همه ما فارغ از هر سن و نژادی، سال میلادی گذشته یعنی ۲۰۲۰ را تلخ‌ترین سال عمرمان بدانیم. سالی که با ظهور پاندمی کرونا، افزایش مشکلات اقتصادی، دور شدن از عزیزان و ... به یکی از ناراحت‌کننده‌ترین سال‌های قرن معاصر تبدیل شده بود.

اما با ورود به سال ۲۰۲۱ با ساخت واکسن و کند شدن روند همه‌گیری کرونا، امید در دل‌ها زنده شد و در کنار آن، لحظه‌های دیگری هم بودند که برای همیشه در دل تاریخ، ثبت و ماندگار شدند. در همین زمینه، مجله تایمز طبق سنت هر سال، فهرستی از ۱۰۰ عکس برتر و تاثیرگذار سال ۲۰۲۱ را انتخاب کرده است.

عکس‌هایی مانند تنها در میان صخره‌ها، ترک اجباری همراه با شکنجه، دفن‌شدن یک‌شهر در دریای‌خاکستر و ... که از تاثیرگذارترین عکس‌های سال به انتخاب تایمز است. ما هم در این پرونده به بررسی بعضی از این عکس‌های فراموش‌نشدنی درسال ۲۰۲۱ پرداختیم.

مدفون در دریای خاکستر

کجا؟ جزایر قناری اسپانیا
بزرگ‌ترین فوران آتشفشان کامبره ویجا در نیم قرن اخیر در ۱۹ سپتامبر آغاز شد. گدازه‌های این آتشفشان بیش از ۲۵۰۰ هکتار را فراگرفت و خاکستر حاصل از آن بیش از یک دهم این جزیره را پوشاند. این خانه‌ها در ۳۰ اکتبر از زیر دریای خاکستر سربرآوردند، اما تصاویر این اتفاق برای همیشه در دل تاریخ ماندگار شد.

در جست‌و‌جوی واکسن کرونا

کجا؟ آلمان
این عکس، ترکیبی از هزاران تصویری است که ۱۱ دقیقه از مرحله نهایی تولید واکسن کووید ۱۹ را نشان می‌دهد، جایی که تکنیسین‌های مجتمع ماربورگ، واکسن را برای حمل‌و‌نقل به یک مرکز دیگر برای برچسب‌گذاری و تزریق به مردم در جای دیگری از آلمان، آماده می‌کنند.

غذا دادن به بزرگ‌ترین حیوان آبی

کجا؟ فیلیپین
یک ماهی‌گیر به وال‌ها در آب‌های اطراف «تان‌آوان»، شهر کوچکی در استان سبو در کشور فیلیپین غذا می‌دهد و این تصویر فوق‌العاده در زمان انجام این کار، ثبت شده است.

در میان آتش و دود

کجا؟ یونان
در جزیره یونانی اویا، آتش‌سوزی‌های جنگلی ناشی از بدترین خشکسالی این کشور در سه دهه اخیر به خانه «ریتسوپی پانایوتا» ۸۱ ساله، نزدیک می‌شود. تصویر او را در حال خروج از خانه‌اش می‌بینید.

ترک اجباری همراه با شکنجه

کجا؟ کابل
معتادان به مواد مخدر در حمله طالبان در صفی به سمت بخش سم‌زدایی شفاخانه طبی ابن‌سینا درشهر کابل برای معالجه و ترک اجباری مواد مخدر در حال حرکت‌اند. طالبان، هدف خود را از این کار از بین بردن اعتیاد در شهر اعلام کرده است.

نخل خمیده به خاطر توفان

کجا؟ آمریکا
درخت خرمایی که در توفان آیدا در گالیانولای ایالت لویزونا آسیب دیده است. بیش از یک میلیون نفر در نیواورلئان و فراتر از آن در طول گرمای تابستان پس از توفان آیدا، یکی از قوی‌ترین توفان‌های تاریخ، با روزگاری بدون برق روبه‌رو شدند.

 

تنها در میان صخره‌ها

کجا؟ کانادا
یک خرس قطبی در ۲۹ اکتبر میان صخره‌ها در شهر منیتوبای کانادا، استراحت می‌کند. این شهر واقع در جنوب قطب شمال، مدت‌هاست که خود را پایتخت خرس‌های قطبی جهان معرفی کرده، هرچند گرم شدن دمای کره زمین باعث کاهش شدید تعداد خرس‌ها شده است.

خوابیدن روی کپسول‌ها در انتظار اکسیژن

کجا؟ پرو
فردی در حومه لیما، پایتخت این کشور روی سیلندر‌های خالی اکسیژن خوابیده است. بستگان بیماران مبتلا به کووید ۱۹ که در موج دوم همه‌گیری در پرو به دنبال اکسیژن برای زنده نگه داشتن عزیزان خود بودند، دست به اعتراض زده‌اند.

تنها در خانه

کجا؟ فلسطین
با اجرای آتش‌بس، یک دختر فلسطینی در خانه ویران شده خود در بیت حانون غزه ایستاده است. بیش از ۲۵۰ فلسطینی در مرگبارترین تشدید درگیری‌ها بین فلسطین و رژیم اشغالگر قدس از سال ۲۰۱۴، کشته شدند.

غافلگیری مادربزرگ ۹۸ ساله

کجا؟ آمریکا
«یوشیا اوموتو»‌ی ۹۸ ساله در حالی که پسرش، مارک اوموتو و خواهرزاده‌اش، «گیل یامادا»، او را با اولین ملاقات حضوری خود بعد از یک سال غافلگیر می‌کنند. او که در یک مرکز نگهداری از سالمندان زندگی می‌کند، پس از واکسیناسیون کامل به خانواده‌اش اجازه بازدید یک ساعته داده شده است.

آخرین دیدار با «نداکاسی»

کجا؟ کنگو
«نداکاسی» آخرین نفس خود را در آغوش پر محبت دوست و سرپرست مادام العمر خود، آندره باوما، کشید. این گوریل پس از مبارزه طولانی با بیماری در مرکز سنکووکوه پارک که بیش از یک دهه در آن زندگی کرده بود، درگذشت.

 

منبع:خراسان

انتهای پیام/

برچسب ها: قاب ، فراموش نشدنی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.