سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مخالفت آیت الله فرحانی با ثبت اهواز به عنوان شهر ملی مینای صبی

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: میناکاری صنعت ارزشمند اهواز است، اما مشخص نیست که چرا پسوند مذهبی به آن داده شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، آیت الله عبدالکریم فرحانی نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: شهر‌های دیگر کشور که صنایع دستی آن‌ها ثبت شد، ما ندیدیم، صنایع دستی آن شهر پسوند قومیتی یا مذهبی داشته باشند.

او ثبت اهواز به عنوان شهر ملی مینای صبی را «عجیب» عنوان کرد که یک نوع «تحریف تاریخی» در حال وقوع است و این تحریف عین بی‌توجهی به سرمایه‌ها، نماد‌ها و اِلمان‌های بسیار ارزشمند ما در اهواز است.

آیت الله فرحانی افزود: اگر بخواهیم اهواز را معرفی کنیم باید بگوییم اهواز دروازه تشیع است و شخصیت‌های بزرگی، چون علی بن مهزیار، حسن و حسین بن سعید اهوازی را دارد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری میناکاری را به عنوان یکی از صنایع ارزشمند استان و اهواز دانستو این سوال را مطرح کرد که چرا باید پسوند مذهبی به آن اختصاص داده شود.

این فرد مسئول در خوزستان یاد آور شد که برای هیچ کدام از صنایع دستی استان پسوند مذهبی به کار برده نشده است.

او این مسئله را نوعی «تحریف» و «بی‌توجهی» به صنایع دستی ارزشمند و تاریخی اهواز عنوان کرد و این پسوند را «اختلاف برانگیز» و بی اثر خواند که باید برداشته شود.

انتهای پیام/ن

برچسب ها: مینای صبی ، اهواز
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.