سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استاندار اصفهان:

سرانه مطالعه با مشخصه‌های فرهنگی نظام منطبق نیست

استاندار اصفهان گفت: سرانه مطالعه و میزان وقایع اقتصادی کتاب با مشخصه‌های فرهنگی که از مجموعه نظام اسلامی انتظار داریم، خیلی همخوانی ندارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان امروز در مراسم افتتاح نخستین نمایشگاه مجازی کتاب در اصفهان گفت: باید دید هزینه هر فرد برای فرهنگ مملکت چقدر است و شهروندان چه میزان حاضر به سرمایه‌گذاری برای خوراک روح و تغذیه خود و خانواده‌هایشان هستند.

وی گفت: لازم است برخی اوقات هزینه کنیم تا یک نویسنده بنویسید، اهل هنر قلم بزند و یک بزرگوار شعر بگوید و این در حالیست که با فراموش کردن وظایف فرهنگی و اجتماعی، اصل موضوع به مُخاطره می‌افتد.

استاندار اصفهان گفت: در برابر همه افرادی که می‌توانند غذای روح را برای جامعه تعریف و محتوای آن را آماده کنند مسئول هستیم و باید کنار سایر هزینه‌های فرهنگی بصورت یک اصل فراموش نشدنی، سرمایه‌گذاری کنیم.

وی وجه تمایز این دوره از نمایشگاه کتاب را با دوره‌های پیشین، گستره دسترسی مخاطبان و علاقمندان به کتاب از سراسر نقاط استان اعلام کرد و گفت: لازم است با ترکیب چنین مناسبت‌هایی بستر را در جهت ارتقاء فرهنگ عمومی و برقراری ارتباط بین مردم با کتاب فراهم سازیم.

استاندار اصفهان گفت: با حرکت‌های پیرامونی که قبل از برگزاری نمایشگاه و در حین و بعد از آن شکل گرفته است انتظار داریم علاوه بر ارتباط مناسبت‌تر با کتاب و ارتقاء فرهنگ کتابخوانی، زمینه رونق صنعت نشر و تولید کتاب نیز رونق مجدد بگیرد.

مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران نیز در این مراسم از انتشار یکصد هزار عنوان کتاب در نخستین نمایشگاه مجازی کتاب خبر داد و گفت: در این نمایشگاه تلاش شده است تا محدودیت دسترسی، زمان و مکان برداشته شود.

علی رمضانی گفت: افرادی که دسترسی به اینترنت دارند نیز طی تماس با همیار کتاب می‌توانند کتاب مورد نظر خود را خریداری و با همکاری اداره کل پست دریافت کنند.

وی گفت: یک مجموعه فعالیت پشتیبانی این نمایشگاه را برعهده دارند تا بتوان تجربه دریافت محصول مناسب و کتاب را توسعه و تکرار کنیم.

وی به ارائه خدماتی از قبیل ارائه بُن و یارانه خرید و انتشار آخرین کتاب‌های برخط (آنلاین) از ناشران جدید خبر داد و گفت: لازم است استانداری، شهرداری‌ها و مسوولان فرهنگی نیز در این رویداد مشارکت کنند تا خدمات بهتری به مردم ارائه شود.

مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران گفت: مشکل مبتلابه، رغبت نداشتن مردم به کتابخوانی نیست بلکه آنان نمی‌دانند چه کتابی را باید بخوانند.

رمضانی گفت: مردم مشتاق به کتابخوانی هستند و تنها باید کتاب مورد علاقه را به آن‌ها معرفی کرد که در این راستا ۵۰ نفر را بشکل مستقیم و ۱۵۰ نفر را بشکل غیرمستقیم در حوزه اطلاع رسانی کتاب مشغول کار کرده ایم.

وی گفت: هم‌اکنون با محدودیت‌های در زمینه توزیع کتاب و دسترسی به ناشر‌ها مواجهیم که باید طرح‌های مختلفی برگزاری تا این پازل تکمیل شود.

رمضانی گفت: نمایشگاه استانی کتاب یک قطعه از حمایت ما از مجموعه صنعت نشر در کشور است که امیدواریم قابل افتخار باشد.

نخستین نمایشگاه مجازی کتاب استان اصفهان تا ۲۶ آذر امسال  در وب‌سایت خانه کتاب و ادبیات ایران به نشانی www.ketab.ir در حال برگزاری است.

انتهای پیام

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.