سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اعزام کاروان‌های عتبات عالیات از سرگرفته شد

اعزام رسمی کاروان‌های زیارتی عتبات عالیات از خراسان رضوی، پس از حدود ۲ سال وقفه آغاز شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سیدمجتبی احمدی رئیس هیئت مدیره اولین شرکت خدمات مسافرت هوایی، جهانگردی و زیارتی مجری اعزام کاروان‌های عتبات عالیات در خراسان رضوی گفت: اعزام رسمی کاروان‌های زیارتی عتبات عالیات از خراسان رضوی، پس از حدود ۲ سال وقفه آغاز شد.

وی گفت: پس از سال‌ها تلاش و پیگیری مجموعه کارگزاران زیارتی و با دستور رییس سازمان حج و زیارت، اعزام زائران عتبات عالیات به بخش خصوصی واگذار شد و استان خراسان رضوی یکی از استان‌های پیشتاز در این زمینه است.

احمدی گفت: اعزام نخستین کاروان رسمی زائران عتبات عالیات از خراسان رضوی ۱۷ آذرماه از مشهد زیر نظر سازمان حج و زیارت و توسط شرکت خدمات مسافرت هوایی، جهانگردی و زیارتی آتی انجام شد که اعزام این کاروان‌ها هر هفته انجام می‌شود.

وی گفت:کاروان‌های عتبات در سه درجه "الف، ب و ج" طبقه‌بندی شده است و  بر این اساس نرخ مصوب کاروان‌های عتبات در حال حاضر بین ۹ میلیون و ۳۳۶ هزار و ۹۱۰ تا ۹ میلیون و ۴۸۴ هزار و ۷۲۵ تومان است که همه زائران زیر پوشش بیمه قرار گرفته و پیش بینی تامین امنیت آنان نیز شده است.

رئیس هیئت مدیره این شرکت خدمات زیارتی گفت: مدت زمان سفر هفت شب و هشت روز است که زائران چهار شب را در کربلا و سه شب در نجف اقامت می‌یابند و زیارت حرم ائمه اطهار (ع) در کاظمین و سامرا و نیز زیارت سیدمحمد، مسجد کوفه، جناب مسلم، هانی بن عروه، مختار ثقفی، وادی السلام و حضرت هود و صالح (ع)، مسجد سهله و همچنین خیمه‌گاه و تل زینبیه از دیگر برنامه‌های این سفر معنوی است.

وی گفت: برنامه غذایی و انتخاب هتل‌ها نیز با تایید سازمان حج و زیارت و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی انجام گرفته است و مدیران کاروان از افراد تایید شده توسط سازمان حج و زیارت بوده و روحانیان کاروان نیز از تایید شدگان بعثه مقام معظم رهبری هستند.

احمدی گفت: در این دوره از اعزام ها، زائر حق انتخاب مدت زمان سفر خود را دارد و  زائران می‌توانند بسته سفر خود را ۳ روزه، ۵ روزه، ۷ روزه و یا ۱۰ روزه انتخاب کنند.

وی گفت: با پیگیری‌های انجام شده، آزمایش پی سی آر کرونا برای زائران این کاروان ها، با ۴۰ درصد تخفیف انجام می‌گیرد.



انتهای پیام//س.ع

برچسب ها: عتبات عالیات ، زائر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.