سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام :

پیوست زیست محیطی طرح‌ها جوابگوی تخریب خاک نیست

کرمی گفت: اجرای پیوست‌های زیست محیطی در پروژه‌های عمرانی در قیاس با میزان تخریب خاک جوابگو نیست.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام، احمد کرمی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام در همایش روز جهانی خاک در دانشگاه ایلام گفت: هرچند لازمه توسعه و اقدمات عمرانی با تخریب طبیعت همراه است، اما باید این تخریب‌ها به کمترین مقدار برسد.

او افزود: آب، هوا و خاک به عنوان سه مولفه اصلی حیات در صورت آسیب دیدن و تخریب، تجدیدناپذیر هستند و نابودی این مولفه‌ها تبعات منفی عدیده‌ای بر حیات تمامی موجودات زنده از جمله انسان‌ها دارد.

کرمی میزان فرسایش خاک در کشور را بالا و نگران کننده دانست و تاکید کرد: اگر این رویه کنترل و مدیریت نشود در آینده مشکلات کشور در خصوص این منابع حیاتی افزایش می‌یابد هرچند که این مشکلات در زمینه آب شروع شده است.

او یادآور شد: توسعه بشری باعث نابودی و نفوذناپذیری خاک شده، اما اقدمات ترمیمی در مورد خاک کم اثر است در حالیکه با ارتقای آگاهی عمومی به ویژه در قشر کشاورزان و طراحان پروژه‌های عمرانی روند تخریب خاک کاهش می‌یابد.

معاون عمرانی استاندار ایلام اضافه کرد: اقدمات احیایی برای مولفه‌های اصلی حیاتی (خاک، آب و هوا) موجب توسعه پایدار موجب می‌شود و باتوجه به کاهش محسوس نزولات جوی باید همگان برای حفظ خاک همکاری کنیم تا فرآیند تخریب و فرسایش خاک افزایش نیابد.

او با بیان اینکه خاک شاکله اصلی حیات بشری و سایر موجودات زنده است، یادآور شد: باید حساسیت‌ها نسبت به حفظ خاک به عنوان یک میکروارگانیزم زنده بیشتر شود و در این راستا کارگروه‌های تخصصی متشکل از دستگاه‌های مرتبط و کارشناسان ایجاد شود.

انتهای پیام/ د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.