سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حل ۴۰ درصد از اختلافات بصورت سازشی

۴۰ درصد، آرای صادره توسط مراجع حل اختلاف خراسان جنوبی به صورت سازشی صادر شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند،  اشرفی مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت: در۸ ماه گذشته ۵ هزار و ۱۷۸ مورد مشاوره حضوری و ۵ هزار و ۱۳۵ مورد مشاوره تلفنی ثبت شده و ۸۶ مورد سازش مستقیم در واحد مشاوره در استان انجام شده است.

وی گفت: در این مدت به ۹۳۰ دادخواست در هیات تشخیص و ۲۰۲ دادخواست تجدید نظر خواهی در مراجع حل اختلاف شهرستان‌ها بررسی و رسیدگی شده است.

اشرفی در خصوص رویکرد اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در برخورد با اختلافات کارگری و کارفرمایی گفت: رویکرد اداره کل در شهرستان‌های تابعه بر سازش و ایجاد نقطه تفاهم و نزدیک کردن انتظارات ودرخواست‌های طرفین به منظور حفظ شغل است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت: در این راستا، ۴۰ درصد، آرای صادره توسط مراجع حل اختلاف استان به صورت سازشی صادر شده که این تعداد، معادل ۲۰۰ درصد تعهد پیش بینی شده استان در ۸ ماه گذشته است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تعهد خراسان جنوبی میانگین مدت زمان رسیدگی در هیات تشخیص این مدت، ۳۱ روز اعلام کرد که به همت، تلاش و پیگیری همکاران فعال در واحد روابط کار ادارات تابعه استان، این مدت زمان به ۱۹ روز کاهش یافته است.

وی گفت: تعهد خراسان جنوبی در ۸ ماه گذشته در میانگین مدت زمان رسیدگی در هیات‌های اختلاف را ۲۶ روز است که با توجه به اینکه دادخواست‌های تجدید نظر خواهی در این مرحله نیاز به دقت و بررسی بیشتر دارد؛ این میانگین زمان در حال حاضر در استان ۲۲ روز است که نشانگر عملکرد قابل قبول استان در این شاخص است.

انتها ی پیام /ط ا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.