سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساکت اف در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

باید تصورات غلط درباره فیلم کوتاه از بین برود

یک بازیگر گفت: باید تصورات غلط درباره فیلم کوتاه از بین برود و مردم بدانند فیلم کوتاه به معنی تمرین برای ساخت فیلم بلند نیست.

کیوان ساکت‌اف بازیگر سینما در گفت‌وگو باشگاه خبرنگاران جوان، درباره مجموعه فیلم‌های کوتاه «وضعیت قرمز» که در سینما‌های هنروتجربه روی پرده است به خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: اکران ۵ فیلم «صحنه»، «بی ریختی»، «سور بز»، «دم اژدها» و «شوفر» در یک مجموعه اتفاق خوبی است و با توجه به حوزه‌ای که خودم فعال هستم، بازیگر‌هایی که در این فیلم‌ها حضور دارند، مطمئناً مخاطبان را ترغیب به تماشای آن‌ها می‌کنند.

وی درباره اکران فیلم کوتاه در سالن‌های سینما و تاثیر آن بر مخاطبان بیان کرد: واقعیت این است که در حال حاضر، سینما حال و روز خوبی ندارد و اکران فیلم کوتاه نیز می‌تواند بر حال خوب سینما تاثیرگذار باشد، چراکه الان فیلم‌های بلند نیز با مشکلاتی نظیر تعداد مخاطبان روبرو هستند، اما همین اکران‌ها، نوعی قدم رو به جلو به حساب می‌آید و اگر ادامه پیدا کند می‌تواند به مرور در سبد فرهنگی خانواده‌ها نیز جا بگیرد.

ساکت‌اف در پاسخ به اینکه در برنامه‌های تلویزیونی که اجرای آن‌ها را برعهده دارد، چه اقدامی برای پخش فیلم‌های کوتاه از تلویزیون انجام داده است؟ گفت: چندین سال است که اجرا نداشته‌ام، اما تا وقتی که خاطرم است، چون در تئاتر بیشتر فعال بودم، در اجراهایم همیشه از تئاتر حمایت می‌کردم. به اعتقاد من هر کسی هر چقدر بتواند مردم را با مدیوم‌های نمایشی که مخاطب کمتری دارند، آشنا کند اتفاق بهتری می‌افتد.

وی تصریح کرد: مردم اگر بدانند فیلم کوتاه به معنی تمرین ساختن فیلم بلند نیست یا یک فیلم بلند ناقص نیست و در واقع تصورات غلط درباره فیلم کوتاه از بین برود و مردم نیز فیلم کوتاه را با کیفیتی که مدنظر فعالان این حوزه است، دریافت کنند، اتفاق خوبی خواهد افتاد.

این بازیگر در پایان در ارزیابی اکران آنلاین و فیزیکی توضیح داد: حال و هوای سینما و حضور در سالن‌های سینما که لحظاتی در این اتمسفر حضور داشتن، تاثیر بیشتری دارد تا تماشای آنلاین فیلم. سینما جایگاه خودش را دارد، اما از طرفی نمایش آنلاین یا نمایش در تلویزیون تاثیرات خوبی دارد و اگر باعث می‌شود ترغیب به تماشای فیلم‌ها در سینما‌ها شود، فکر می‌کنم اتفاق خوبی رخ می‌دهد.

مجموعه فیلم کوتاه «وضعیت قرمز» شامل فیلم کوتاه «صحنه» به نویسندگی و کارگردانی امیر مهندسیان، «سور بُز» به نویسندگی و کارگردانی سعید زمانیان، «بی‌ریختی» به نویسندگی و کارگردانی محمد رحمتی، فیلم کوتاه «شوفر» به نویسندگی و کارگردانی رضا نجاتی و «دم اژدها» به نویسندگی و کارگردانی سعید کشاورز است. در بسته «وضعیت قرمز»، بازیگرانی، چون سیاوش چراغی‌پور، توماج دانش بهزادی، علی باقری، وحید نفر، مهدی حسینی‌نیا، میلاد کفایی، شاهین نعمتی، سپیده دستینه و سمانه بهزادپور ایفای نقش دارند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.