سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سفر احتمالی نخست وزیر لبنان به عربستان با هدف بهبود روابط

یکی از وزیران کابینه لبنان از سفر احتمالی نخست وزیر این کشور به عربستان خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آناتولی، عباس الحاج حسن، وزیر کشاورزی لبنان اعلام کرد احتمالا، نجیب میقاتی، نخست وزیر این کشور در اقدامی که می‌تواند راه حلی برای بحران دیپلماتیک بین بیروت و ریاض باشد، به زودی به عربستان سفر می‌کند.

وی بر اهمیت از سرگیری روابط با کشور‌های عربی تاکید کرد و گفت: «استعفای جرج قرداحی، در زمان مناسبی اتفاق افتاد و او یک میهن پرست است.»

قرداحی، وزیر اطلاع رسانی سابق لبنان، اوت گذشته قبل از اینکه به این سمت دست یابد، سخنانی درباره جنگ یمن مطرح کرده بود که به وقوع بحران دیپلماتیک بین لبنان و عربستان منجر شد.

قرداحی چهارم نوامبر استعفا کرد و بعد از استعفای او نجیب میقاتی، با محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان و امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه که به ریاض سفر کرده بود، تلفنی گفتگو کرد.

وزیر اطلاع رسانی سابق لبنان درباره استعفای خود گفت از صحبت‌های میقاتی فهمیده است که فرانسوی‌ها تمایل دارند او استعفا کند تا به باز کردن باب گفتگو با مسئول سعودی درباره لبنان کمک کند.

کشور‌های حاشیه خلیج‌فارس شامل بحرین، کویت و امارات نیز به دنبال اقدام عربستان در قطع روابط دیپلماتیک، سفرای لبنان را اخراج کرده و سفیران خود را از این کشور فراخواندند. با این وجود وزیر خارجه عربستان اعلام کرد مشکل ریاض با بیروت بر سر این مسئله نیست و عربستان به دنبال شکستن هژمونی «حزب الله» در لبنان است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.