سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پرونده شکایات سربازی در کمیسیون اصل ۹۰ مجلس تشکیل شده است

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس از تشکیل پرونده نظارتی برای بررسی شکایت‌های مربوط به سربازی خبر داد.

حجت‌الاسلام حسن شجاعی علی آبادی، رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس در گفت‌وگو با  باشگاه خبرنگاران جوان، گفت که این کمیسیون پرونده‌ای نظارتی برای شکایت‌های مربوط به سربازی تشکیل داده است.

او یادآوری کرد که کمیسیون اصل ۹۰ مجلس درباره این موضوع در حال بررسی ابعاد شکایت است و با ستاد کل نیرو‌های مسلح هماهنگی دارد.

برخی از نمایندگان مجلس و کارشناسان معتقدند قانون خدمت وظیفه عمومی یا سربازی در جمهوری اسلامی ایران باید تغییر کند و تحت عنوان سربازی حرفه‌ای دنبال شود.

از زمان طرح این موضوع در مجلس، افکار عمومی به ویژه جوانان در رسانه‌ها و فضای مجازی تغییر شیوه سربازی را مطالبه کرده اند و مشکلات و تجربه هایشان را با هشتگ "از سربازی بگو" عنوان می‌کنند.

البته ستاد کل نیرو‌های مسلح نظر دیگری دارد. رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیرو‌های مسلح آبان ماه امسال در گفتگویی تأکید کرده سربازی حرفه‌ای وجود ندارد و منظور از آن در حقیقت ارتش حرفه‌ای است.

امیردریادار دوم غلامرضا رحیمی‌پور گفته ستاد کل نیرو‌های مسلح فقط کیفیت سربازی را بهتر می‌کند، زیرا تولید امنیت به نیروی انسانی، زحمت و انرژی نیاز دارد.

کمیته دفاعی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در هفته‌های اخیر، درباره قانون خدمت وظیفه عمومی نشست‌هایی را برگزار کرده است که البته طرح مربوط به ساماندهی مشمولان غایب هم با آن در حال بررسی بود، اما هنوز نتایجی از این نشست‌ها به خبرنگاران اعلام نشده است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۴:۲۴ ۲۱ آذر ۱۴۰۰
سربازی باید حرفه ای بشه آخه با یه تومن حقوق سربازی تو این دوره زمونه میشه چیکار کرد هزینه رفت وآمد مرخصی خودش یه عالمه میشه اگه حرفه ای نمیشه پس حداقل حقوق بالای ۵ تومن بدین
ص صفاری
۰۸:۰۵ ۲۱ آذر ۱۴۰۰
سربازی باید حرفه ای باشد یک سرباز ورزیده چابک حرفه ای بهتر از یک گردان بی مهارت است
علی
۲۳:۵۸ ۲۰ آذر ۱۴۰۰
خبرنگاران این خبرگزاری عزیز ، به نظرم بهترین موضوع که می تونید بهش بپردازید و پیگیری کنید موضوع سربازی حرفه ای و تشکیل نیروهای نظامی حرفه ای هست ، لطفاً به جد این مسئله را پیگیری کنید و در بخش های خبری اطلاع رسانی کنید
شما می توانید با رساندن صدای میلیون ها جوان ، مطالبه ی به حق آن ها را علنی کنید و رسالت خبری خود را به انجام برسانید .
خداوند نگهدارتان باد
ناشناس
۲۱:۳۶ ۲۰ آذر ۱۴۰۰
سلام من متاهل هستم دارای سه فرزند و شغل کارگری چجوری میشه خرج خونه و کرایه خونه و وسایل مدرسه بچه رو خرید من ۱۰سال غیبت دارم تا بتونم دگه هم نمیرم تا مدیون خدا و زن و بچم نباشم تو رو خدا فکری برای ما بکنین
مهدی
۲۱:۳۳ ۲۱ آذر ۱۴۰۰
دروغ نگو.تو سه تا بچه داشتی تا الان صدبار معافیت گرفته بودی.معافیت سه فرزندی
ناشناس
۱۳:۴۶ ۲۲ آذر ۱۴۰۰
در جواب مهدی اقا اصلا معافیت سه فرزندی نداریم فقط چند ماه کم میکنند.
ناشناس
۲۱:۳۶ ۲۰ آذر ۱۴۰۰
سلام من متاهل هستم دارای سه فرزند و شغل کارگری چجوری میشه خرج خونه و کرایه خونه و وسایل مدرسه بچه رو خرید من ۱۰سال غیبت دارم تا بتونم دگه هم نمیرم تا مدیون خدا و زن و بچم نباشم تو رو خدا فکری برای ما بکنین
سی
۲۰:۱۷ ۲۰ آذر ۱۴۰۰
سربازی حرفه ای همان ارتش حرفه ای یا نیرو دفاعی حرفه ای است مهم این است که باید این امر هم مانند سایر مشاغل به عنوان یک شغل شود نه به صورت اجبار و غیر حرفه ای
ناشناس
۱۹:۵۴ ۲۰ آذر ۱۴۰۰
تو این وضع مملکت و گرونی خدا رو خوش نمیاد ادم دوسال عمرشو به تباه بده برای هیچی...
خداکنه دوباره طرح خریدنی رو اجرا کنن بخدا این درستش نیست پس حقوق بشر چی میشه.
من به شخصه متاهل و خونه مستجری و یه تو راهی و کلی قسط ۶ ساله غیبت داره اگه شده باشه تا اخر عمرمم غیبت میکنم اما خودمو مدیون زن و بچه نمیکنم.
ناشناس
۱۷:۵۳ ۲۰ آذر ۱۴۰۰
سربازی باید حرفه ای شود و افراد حقوق دریافت و استخدام شوند.سربازی اجباری مانع بزرگ ازدواج و اشتغال جوانان شده است و مشکلات روحی و روانی برای جوانان ایجاد کرده است.
مهدی
۱۱:۵۱ ۲۰ آذر ۱۴۰۰
شما برای امنیت نیرو نیاز داری محبت کن هزینه ان را پرداخت کن وسرباز حرفه ای مثل خیلی از کشورهای دیگر استخدام کن شما به ابدارچی نیاز داری کدام طرح شما برای جوانان بعد از سربازی بدرد خورده نام ببر وفقط دوسال عمر جوان در اوج سنی که باید برای آینده برنامه ریزی کند تلف می شود .خواهشا سانسور نکنید.